logo F1online.skF1online.sk

Sauber je pripravený pokračovať s Ferrari, prechod k Renaultu sa neočakáva

Alfa Romeo, ilustračné
© Twitter/Alfa Romeo
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík20. 1. 2021

Pretekársky tím Sauberu je od roku 2010 zákazníkom Ferrari. V roku 2019 boli vzťahy medzi oboma spoločnosťami posilnené a došlo k premenovaniu tímu na Alfa Romeo. Súčasný kontrakt však čoskoro vyprší a túto zimu sa objavilo viacero špekulácií, podľa ktorých celok z Hinwilu koketuje s francúzskym Renaultom.

Rok 2020 nebol v podaní Ferrari práve úspešný. Kvôli menej výkonnej pohonnej jednotke trpeli aj jeho zákaznícke tímy. Scuderia k tomu na prelome rokov posilnila svoju kooperáciu s Haasom, pričom zrejme získala moc aj nad jednou zo sedačiek v americkom tíme. To vyvolalo niekoľko otáznikov, týkali sa aj druhého zákazníka Ferrari, Alfy Romeo.

Špekulácie nepomohol rozvíriť ani šéf tímu, Frédéric Vasseur, ktorý povedal, že Alfa Romeo nemusí po roku 2021 pokračovať s Ferrari. Zároveň však potvrdil, že jedna sedačka je stále v rukách Ferrari, a teda za rozhodnutím ponechať v tíme Antonia Giovinazziho, bola ich jazdecká akadémia.

Všetky tieto skutočnosti nahrali na smeč špekuláciám, podľa ktorých sa cesty Ferrari a Sauberu po roku 2021 rozídu a záujem o partnerstvo s ďalším tímom bude mať Renault, v súčasnosti jediný tím bez zákazníka na štartovom rošte. To však v stredu vyvrátil omnoho renomovanejší zdroj, a síce Motorsport.com. Podľa informácií tohto portálu bude súčasný kontrakt medzi Sauberom a Ferrari predĺžený na obdobie rokov 2022 až 2025.

Aj keď ešte nič nie je potvrdené na papieri, citovaný zdroj uvádza, že počiatočné plány na predĺženie spolupráce už existujú. Podľa zdrojov Motorsportu je prvotný dizajn šasi monopostu Alfy Romeo pre rok 2022 dimenzovaný na pohonné jednotky a prevodovky Ferrari.

Aj keď Frédéric Vasseur ako Francúz udržiava kontakty s Renaultom, kde takisto krátko šéfoval, rozhodujúce slovo nemá. To je samozrejme v rukách akcionárov Sauberu, ktorí sa vraj vyslovili za stabilitu a pokračovanie spolupráce s Ferrari.

Motorsport však pripúšťa, že tím môže po roku 2021 opäť zmeniť meno. Práve totiž prebieha fúzia FCA a PSA, vďaka ktorej vznikne ohromný koncern Stellantis, ktorý sa stane štvrtým najväčším výrobcom automobilov. Od roku 2022 by tak pretekársky tím Sauberu mohol niesť meno inej automobilky.

Súvisiace články

Diskusia