logo F1online.sk

Red Bull Gaslyho nikam nepustí, myslí si Tost

Pierre Gasly a Franz Tost
© Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala12. 1. 2021

Franz Tost očakáva, že Pierre Gasly strávi najbližšie roky svojej kariéry v Red Bulle aj v prípade, ak by chcel odísť ku konkurencii, ktorá by sa usilovala získať jeho služby.

Pierre Gasly vstúpil do Formuly 1 v roku 2017 ako junior červených býkov. Po jednej kompletnej sezóne v Toro Rosso, v ktorej pamätne zažiaril výkonom v Bahrajne, ho tím pod vedením Christiana Hornera zaslúžene povýšil.

V Red Bulle sa postavil Maxovi Verstappenovi, no podobne ako neskôr Albon sa mu nedokázal vyrovnať. Nasledoval návrat do B-tímu, po ktorom sme sa okrem nového mena a lakovania dočkali aj úplne nového Gaslyho. Gaslyho, ktorý si po druhom mieste z Brazílie 2019 opakovane pýtal druhú šancu, ktorú nedostal. Nepomohlo mu ani talianske víťazstvo.

Po mladom Francúzovi vraj v tom čase začal poškuľovať Renault, a on po ňom. Mali to byť dvierka do veľkého sveta, do ktorého ho Red Bull doposiaľ druhýkrát nevpustil. Napokon však zostali zatvorené.

Podľa Franza Tosta ešte dlho zatvorené zostanú, hoci očakáva, že záujem o Gaslyho sa bude zvyšovať. “Ak máte pilota, ktorý je taký konkurencieschopný ako Pierre, tak je samozrejmé, že sa ostatné tímy budú pýtať na detaily ohľadom jeho kontraktu,” uviedol pre Autosport. “Chcú vedieť, kedy konečne ten pilot bude dostupný.”

“Avšak, on má kontrakt s Red Bullom,” zdôraznil rodák z rakúskeho Trinsu. “Nemyslím si, že by ho Red Bull pustil v takomto včasnom štádiu. Investovali veľa peňazí do toho, aby sa vypracoval. Skôr či neskôr budú chcieť zbierať ovocie a s ním dobré výsledky, vyhrávať preteky a tituly. Uvidíme.”

Vyhrávať preteky a tituly, to v béčku Red Bullu asi nepôjde, hoci Christian Horner s Helmutom Markom ponechanie Pierra Gaslyho v AlphaTauri odôvodnili tak, že dnes už ide skôr o sesterský a nie béčkový tím. Vraj aj AlphaTauri potrebuje svojho lídra.

Tost si vie predstaviť, že v budúcnosti bude auto AlphaTauri postavené pre Pierra Gaslyho. “Už je z neho skúsený a úspešný pilot. Každý tím sa orientuje smerom k úspešnému pilotovi. Čo to znamená? Tím načúva jeho technickej spätnej väzbe, čoho výsledkom je, samozrejme, priamy vplyv na stavbu auta.”

“Povedzme to takto: Konštruktéri a inžinieri berú do úvahy všetku technickú spätnú väzbu zo strany dobrého jazdca, aby budúcoročné auto bolo ešte lepšie. Tento monopost potom vyhovuje jeho jazdeckému štýlu a auto robí rýchlejším. Toto je štandard,” uzavrel.

Súvisiace články