logo F1online.skF1online.sk

Prečo sa trápia dvojky Red Bullu? Podľa Kvjata stačí na „katastrofu“ jeden chýbajúci dielik

Júki Cunoda
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík21. 5. 2025

Daniil Kvjat sa po dlhej dobe objavil v padoku F1. Ruský jazdec, ktorý v súčasnosti preteká s talianskou licenciou a táto krajina sa stala jeho druhým domovom, prišiel navštíviť starých známych na veľkú cenu do Imoly. Kamery si ho počas pretekov našli v garáži Williamsu, ale po dlhšom čase mal možnosť pohovoriť s médiami aj o súčasnej situácii.

Samozrejme, reportérov najviac zaujímal jeho pohľad na dianie v Red Bulle, keďže v tomto tíme strávil prakticky celú svoju kariéru v F1 a pozná reálie nielen celej stajne, ale tiež jej jazdeckého programu. Aj keď nikdy nesedel v monoposte súčasnej generácie, Formulu 1, vrátane svojho bývalého tímu, naďalej sleduje.

„Je očividné, že Red Bull má stále rýchle auto, ale zrejme s veľmi úzkym pracovným oknom. Keď s ním máte veľké skúsenosti, ako inžinier alebo jazdec, tak to môže znamenať veľký rozdiel a môžete s ním byť veľmi rýchly, ak ho dostanete do onoho pracovného okna,“ povedal Kvjat, ktorého cituje F1.com.

„Ak sa vám to nepodarí, tak sa zdá, že auto výrazne zaostáva za McLarenom, ale keď sa do toho okna trafíte, tak je vpredu. Čerstvé pneumatiky a lepšia priľnavosť v kvalifikácii možno maskujú rozdiely v pretekovom tempe, ako sme to videli v Miami, kde bol McLaren veľmi konzistentný pri práci s pneumatikami a ich teplotami. To rozhoduje na tejto úrovni a pri týchto tesných rozostupoch,“ myslí si Kvjat.

Ten bol dlho súčasťou programu Red Bullu. Svojho času sa mu podarilo dostať z Toro Rosso do hlavného tímu, aby ho neskôr vrátili späť do „béčka“ a napokon definitívne vyhodili. V roku 2019 sa mu podarilo vrátiť, ale len na dva roky. To však nič nemení na tom, že podmienky v tomto tíme pozná ako svoju dlaň.

Dokáže si tak predstaviť, čím si v skutočnosti prechádza Júki Cunoda, ktorý je ďalší na dlhom zozname pilotov trápiacich sa po boku Maxa Verstappena. „Auto môže byť šité na mieru Maxovi a určite by bolo logické, keby mu ho postavili na mieru. Ako som však povedal, pri monopostoch F1 je v hre množstvo detailov, je tu teplota pneumatík, pracovné okno pneumatík, nastavenie, aerodynamické okno – je to veľmi zložité. Ak chýba čo i len jeden dielik skladačky, výsledky môžu byť katastrofické,“ povedal Kvjat na margo dlhého zoznamu neúspešných tímových dvojok v Red Bulle.

„Môžete byť dobrý jazdec, ale ak nedostanete auto a pneumatiky do toho okna, budete strácať pol sekundy na kolo. Je to normálne. Je to jedna z vecí, s ktorou som sa musel vyrovnať pri mojom prvom roku v F1. Je to zaujímavý proces, ale keď zablúdite, môžete to zruinovať vaše šance. Pokiaľ ide o situáciu Checa Péreza, tak to neviem povedať s istotou, pretože som s tým autom nejazdil,“ dodal Kvjat.

Súvisiace články

Diskusia