Grosjean sa v horúčave Watkins Glen takmer „uvaril“: A ja viem, o čom hovorím, žartuje


Romain Grosjean pokračuje vo svojej pretekárskej kariére na americkom kontinente, kde súťaží už piaty rok. Po štvorročnej anabáze v IndyCar dnes pôsobí v najväčšej americkej formulovej sérii „len“ ako rezervný jazdec tímu Prema a na „polovičný“ úväzok jazdí pre Lamborghini vo vytrvalostnom šampionáte IMSA, ktorý má za sebou súťažný víkend na okruhu Watkins Glen.
Talianska automobilka pozastavila svoj program v najvyššej triede Hypercar. Jej americkou obdobou je trieda GTP v sérii IMSA. Vo farbách talianskej automobilky jazdil Grosjean vo WEC aj IMSA a značka sa s prototypom SC63 vrátila po dlhšej pauze do boja.
Na okruhu Watkins Glen však nečakalo posádku s číslom 63, ktorú zvláštnou iróniou osudu vytvorili Daniil Kvjat a Romain Grosjean, nič jednoduché. Šesťhodinové preteky vo výpeku pod newyorským slnkom sa pre dvojicu jazdcov ukázali ako poriadne náročná skúška.
„Horúčava je určite niečo, s čím sa Lamborghini trápi,“ povedal Grosjean po skončení svojej prvej takmer trojhodinovej smeny a odovzdaní auta Kvjatovi na druhú polovicu pretekov. „V kokpite bolo sakramentsky horúco, nemáme nápojový systém, nemáme klimatizáciu a nemáme chladiace oblečenie. Dve hodiny a 45 minút je veľmi, veľmi, veľmi dlhá doba.“
„Totálne som sa uvaril a ja viem, o čom hovorím. Nedá sa to povedať inak, v Lamborghini je horúco a patrí to k našim problémom,“ uviedol francúzsky pretekár.
Grosjean, samozrejme, odkazuje na svoju bahrajnskú nehodu vo Formule 1, kde po kolízii so svojím súčasným tímovým kolegom Daniilom Kvjatom prerazil bariéru a takmer uhorel. Jednu z najstrašnejších nehôd za posledné roky prežil s niekoľkými popáleniami, keď sa po hrdinskom úsilí sám vyslobodil z kokpitu a skočil priamo do rúk lekára Iana Robertsa.
Pre Lamborghini to však bol vcelku pozitívny víkend. Grosjean s Kvjatom finišovali preteky na celkovom siedmom mieste a po pozastavení programu v najvyššej triede je to po dlhom čase prvý pozitívny záblesk pre športové oddelenie talianskej automobilky.
„Musím povedať, že sme mali fantastickú stratégiu. V prvých kolách na suchu aj na vode som bol veľmi rýchly a dokázal som predbehnúť množstvo súperov. V daždi to však neskôr nebolo také dobré,“ povedal Grosjean o výkone svojho auta a tímu.
„Prezutie na sliky sme správne načasovali a mali sme šťastie na safety car. Myslím si, že Acura za nami mala o niečo lepšie tempo, ale držal som ich za sebou a uistil som sa, že pre tím pozbieram na čele čo najviac kôl,“ dodal Grosjean.