Verstappen s Hondou oslavujú slávne japonské víťazstvo. McLareny sa o nič nepokúsili

Nie, táto sezóna rozhodne nebola rozhodnutá už po dvoch pretekoch sezóny. Max Verstappen ovládol Veľkú cenu Japonska absolútne profesorským spôsobom. Oba McLareny, ktorý mal opäť zjavne rýchlejší monopost, si po štarte udržal od tela a vzdal Honde i špeciálnemu lakovaniu hold, aký sa patrí.
Lando Norris má po dnešných pretekoch len jednobodový náskok na Maxa Verstappena. Holandský pretekár má prvé víťazstvo v sezóne a vybojoval ho absolútne zaslúžene. McLaren sa opäť javil byť rýchlejší, ale v dnešnej Formule 1 potrebujete na víťazstvo viac než „len“ najrýchlejšie auto.
Boli to pokojné preteky a výnimkou nebol ani štart. Max Verstappen nasmeroval svoj monopost na vnútornú stranu a po zhasnutí červených svetiel sa udržal vpredu. Poradie v najlepšej desiatke si prešlo jedinou zmenou, keď sa Lewis Hamilton dostal pred Alexa Albona na ôsme miesto. Sedemnásobný majster sveta sa v 7. kole posunul pred Isacka Hadjara na siedme miesto.
Práve v strede poľa sa väčšinu pretekov odohrávalo najviac akcie. Na čele si situáciu kontroloval Max Verstappen, ktorý režíroval dianie pred oboma McLarenmi. V prvých desiatich kolách sa všetky štyri najlepšie tímy držali v hlavnom balíku a manažovali pneumatiky.
V 20. kole nás z driemot nedeľného rána prebral George Russell, ktorý ako prvý muž z čela zamieril do boxov. Tým spustil reťazovú reakciu a presne toto bol ideálny čas na prezutie pneumatík. Trochu prekvapivo sa McLaren nepokúsil o undercut a ako prvého povolal do boxov Oscara Piastriho, aj keď Lando Norris mal v tom čase stratu asi dve sekundy na Verstappena.
Do boxov zamierili spoločne Verstappen, Norris a Leclerc a odohrala sa najzaujímavejšia epizódka Veľkej ceny Japonska. Mechanici papájového tímu boli nesmierne rýchli a vypustili Landa takmer na úrovni pilota Red Bullu. Páni vychádzali z boxov bok po boku a Norris vypol obmedzovač rýchlosti v tej správnej chvíli. Max si však poradil, nedal súperovi ani centimeter voľného miesta, vytlačil ho na trávu – aj keď vo vysielačke povedal, že Norris vyšiel na trávu sám od seba – a podržal si virtuálne vedenie.
Druhá polovica pretekov sa niesla v podobnom duchu ako tá prvá. Ani piloti na alternatívnych stratégiách veľa vody nenamútili. Lewis Hamilton na stredne tvrdých ani Liam Lawson s Carlosom Sainzom na mäkkých pneumatikách sa nepostarali o žiadnu senzáciu.
Niečo veľké nám však mohli ukuchtiť v kuchyni McLarenu. Lando Norris a Oscar Piastri sa v závere zoradili za Maxom Verstappenom a schyľovalo sa k záverečnej prestrelke. Hlavne Oscar Piastri bol veľmi nabudený. Austrálčan sa dostal do DRS dosahu za tímovým kolegom, ale v Suzuke potrebujete na predbehnutie väčšiu rýchlostnú prevahu, čo dokázal aj Max Verstappen, ktorý si celé preteky „viezol na chrbte“ oba McLareny.
Na boxovom múre papájového tímu nič nevymysleli, nepristúpili k tímovej réžii a nepokúsili sa nijak rozhodiť Red Bull alternatívnou stratégiou. McLaren neurobil v podstate nič, čím by si zaslúžil japonské víťazstvo. Pravdepodobne všetci sa zhodnú na tom, že opäť mal rýchlejšie auto, ale to vo Formule 1 často nestačí. Musíte priniesť niečo navyše.
Víťazom Veľkej ceny Japonska sa tak stal Max Verstappen. Ten opäť predviedol, že to nie je len o monoposte. Holandský pretekár zaznamenal v Suzuke jeden zo svojich pamätných výkonov. Po skvelej pole position doručil najlepší možný výsledok. V šampionáte sa tým dotiahol na druhého muža nedeľných pretekov, Landa Norrisa, na ktorého stráca len jeden bod. Tretí muž pretekov i šampionátu, Oscar Piastri, stráca na tímového kolegu 13 bodov.
Najlepšia desiatka dokončila preteky v takmer rovnakom poradí, ako začala. Štvrté miesto si ukoristil Charles Leclerc. Jeho Ferrari bolo pravdepodobne pomalšie ako Mercedes, ale monacký pretekár si podobne ako Verstappen postrážil situáciu a má pekné štvrté miesto. Piatu a šiestu priečku obsadili piloti Mercedesu s Russellom vpredu. Kimi Antonelli predviedol veľmi vyrovnaný výkon a cieľom prešiel len tesne za tímovým kolegom. Siedmy skončil Lewis Hamilton.
Ôsme miesto patrí Isackovi Hadjarovi, ktorý sa zaradí k hrdinom víkendu a v Racing Bulls to konečne nepokazili strategicky – niežeby sa na nedeľných pretekoch dalo niečo pokaziť. Deviate miesto a dva body získal pre Williams spoľahlivý Alex Albon a vynikajúcu kvalifikáciu pretavil do zisku jedného bodu desiaty Oliver Bearman.
Do akcie sa vraciame už budúci víkend. Pred nami je Veľká cena Bahrajnu.

Preteky - VC Japonska 2025






Pilot | Tím | Čas | Kolá | Grid | Naj. kolo | Body | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Red Bull | 53 | 1. | 1:31,041 | 25 | ||
2. | McLaren | +1,423 | 53 | 2. | 1:31,116 | 18 | |
3. | McLaren | +2,129 | 53 | 3. | 1:31,039 | 15 | |
4. | Ferrari | +16,097 | 53 | 4. | 1:31,469 | 12 | |
5. | Mercedes | +17,362 | 53 | 5. | 1:31,357 | 10 | |
6. | Mercedes | +18,671 | 53 | 6. | 1:30,965 | 8 | |
7. | Ferrari | +29,182 | 53 | 8. | 1:31,406 | 6 | |
8. | Racing Bulls | +37,134 | 53 | 7. | 1:31,317 | 4 | |
9. | Williams | +40,367 | 53 | 9. | 1:31,125 | 2 | |
10. | Haas | +54,529 | 53 | 10. | 1:32,006 | 1 | |
11. | Aston Martin | +57,333 | 53 | 12. | 1:31,770 | ||
12. | Red Bull | +58,401 | 53 | 14. | 1:31,871 | ||
13. | Alpine | +1:02,122 | 53 | 11. | 1:31,820 | ||
14. | Williams | +1:14,129 | 53 | 15. | 1:31,106 | ||
15. | Alpine | +1:21,314 | 53 | 19. | 1:32,685 | ||
16. | Stake | +1:21,957 | 53 | 16. | 1:32,572 | ||
17. | Racing Bulls | +1:22,734 | 53 | 13. | 1:32,043 | ||
18. | Haas | +1:23,438 | 53 | 18. | 1:31,967 | ||
19. | Stake | +1:23,897 | 53 | 17. | 1:32,034 | ||
20. | Aston Martin | +1 kolo | 52 | 20. | 1:32,052 |
- Značky
- VC Japonska 2025