Max je najlepší jazdec súčasnosti, vyhlásil Horner

Max Verstappen má za sebou ďalší hviezdny víkend. V časoch jeho nadvlády bolo ťažké určiť, do akej miery sa na úspechoch podieľa jeho monopost, a aký vplyv má na výsledky jazdecká genialita. V roku 2021, keď zviedol vyrovnaný súboj s Lewisom Hamiltonom, a v druhej polovici roka 2024 si však získal plné uznanie za víťazstvá s autom, ktoré nebolo najlepšie na rošte. V Suzuke 2025 dokázal niečo podobné.
Pre jazdca je vždy cenné, keď sa mu podarí vyhrať, aj keď nemá najlepší stroj. McLaren mal v Japonsku jednoznačne vládnuť, ale tím i jeho jazdci to trestuhodne zahodili. V kvalifikácii nedostali zo svojho auta maximum a v pretekoch nevyskúšal boxový múr stajne absolútne nič, aby zvrátil nepriaznivý vývoj.
Všetci pozorovatelia museli po pretekoch skonštatovať, že Max vyhral absolútne zaslúžene napriek tomu, že jeho Red Bull nebol najrýchlejší. Niet preto divu, že pyšný ako páv bol aj boss stajne Christian Horner. „Max je v súčasnosti bezpochyby najlepší jazdec na svete,“ odpovedal Angličan na otázku televízie Sky, či jeho pilot zajazdil nad možnosti monopostu RB21.
„Sme však jeden tím. Nie je to jazdec a auto, ale ste jeden celok, ktorý vyhráva i prehráva ako tím. Pracovali sme veľmi tvrdo. Vieme, že tento monopost má nejaké neresti; vieme, že sa musíme zlepšiť a všetci pracujú veľmi tvrdo, aby to dosiahli,“ pokračoval Horner.
„Tento víkend sme obrátili všetko hore nohami, aby sme auto dostali do správneho okna a Max ho mohol využiť. Suzuka je možno jazdecký okruh, ale tiež potrebujete monopost, ktorý vám umožní doručiť výsledok. Musím udeliť kredit aj tímu inžinierov, ktorí dali jazdcovi niečo, s čím mohol pracovať,“ dodal šéf Red Bullu.
McLaren sa v Suzuke správal, nie prvýkrát za posledný rok, ako tím, ktorý zaujíma len Pohár konštruktérov. Mať za Verstappenom zavesených oboch jazdcov a zvoliť obom rovnaké stratégie, keď im nehrozí útok zozadu, je trestuhodná chyba, ktorú bohovia motoršportu vedia potrestať.
O úspechu McLarenu v tímovom šampionáte dnes málokto pochybuje, keďže Ferrari a Mercedes strácajú po výkonnostnej stránke a Red Bull nemôže posadiť Verstappena do oboch monopostov. Dnes platí, že z posledných siedmich veľkých cien získal druhý pilot stajne z Milton Keynes dohromady dva body. Na svojom domácom podujatí nezvrátil túto nelichotivú bilanciu ani Júki Cunoda.
„Pre nás je prioritou šampionát jazdcov. V Pohári konštruktérov to pre nás bude, samozrejme, o niečo ťažšie, ale pred nami je dlhá sezóna a vy sa nesmiete vzdávať. Nič vás nenakopne a nemotivuje viac ako víťazstvo – a my sme dnes vyhrali,“ skonštatoval Horner.