Schumacher: Doohan si nie je istý, či nastúpi do ďalších pretekov

Jack Doohan má za sebou ďalší náročný víkend. Začalo sa to už v piatok školáckou chybou v prvej zákrute, ktorá mu pokazila celú prípravu na zvyšok japonského programu. Ralf Schumacher a Jacques Villeneuve však za jeho jazdou vidia aj niečo iné; mladý Austrálčan vraj jazdí so strachom o svoje miesto.
V piatok sa v monoposte Alpinu predstavil Rio Hirakawa, z ktorého je od dnešného dňa oficiálny rezervný jazdec Haasu. Po druhom tréningu a nehode Jacka Doohana sa zároveň o ňom hovorilo ako o možnom náhradníkovi za Doohana, ak by mu lekári nedali zelenú.
Meno Franca Colapinta sa v tejto súvislosti nespomínalo. Na nedeľu mal totiž celkom iný program; v dvojročnom monoposte Alpinu A523 jazdil v talianskej Monze, akoby sa pripravoval na to, že sa čoskoro posadí do tohtoročného auta ako riadny pilot stajne.
Aj to sa mohlo podľa Ralfa Schumachera podpísať pod Doohanovou zbytočnou chybou, keď v prvej zákrute zabudol deaktivovať DRS. “Ženie ho jeho tím, ale aj pre jeho jazdu. Robí veľa chýb a nie je dosť rýchly,” zhodnotil výkony Jacka Doohana.
Rozbiť však monopost v prvom ostrom kole s DRS? Doohan očividne cíti, že vedenie musí ohromiť v každom svojom kole, ak sa chce v kokpite udržať dlhšie ako len pár týždňov. “Naskočí do auta a spraví takúto fatálnu chybu… Tím ju bude analyzovať.”
“V tejto chvíli ho zmáha celá táto situácia. Tím si s ním sadne a sám som zvedavý, čo sa stane. On si nie je istý tým, že bude jazdiť aj na ďalších pretekoch,” vyčítal z Doohanovho správania Schumacher.
Podobný názor ako Ralf Schumacher má aj Jacques Villeneuve. Pilot pod tlakom robí chyby. “Problém je v tom, že už pred prvými pretekmi sa vedelo o tom, že zrejme nedokončí sezónu. Najmä Flavio ho dostal pod enormný tlak, Colapinto čaká v zálohe, a všetko sa zdá byť jasné.”
“Z jeho jazdy cítiť zúfalstvo. Musí dokázať, že je lepší aspoň ako Pierre Gasly, aby si ho ponechali. Už mu však povedali: ‘Pozri, odjazdíš pár pretekov a potom ťa zrejme nahradíme.’ Vidíte to na jeho jazde. Necíti sa komfortne, naozaj sa necíti komfortne,” zdôraznil majster sveta z roku 1997. “Keď sa pilot ocitne v takej situácii, aj z psychologického hľadiska, tak jeho jazda nebude prirodzená a začnú sa kopiť drobné chyby.”