Verstappen o flexibilnom krídle McLarenu: Veľa ľudí vidí to, čo aj ja

Keby nebolo Maxa Verstappena, McLaren by pokračoval vo víťaznom ťažení aj v Japonsku. Holandský pretekár sa stále stará o napínavý vývoj šampionátu, no jeho úlohu mu sťažujú aj niektoré vychytávky papájového tímu. Jednou z nich je už toľko spomínané zadné krídlo, ktoré má stále vykazovať známky flexibility.
O takzvanom mini-DRS sa v padoku hovorí už od minuloročnej VC Azerbajdžanu. Rozhovory na túto tému sa mali skončiť po tom, čo od VC Japonska začali platiť prísnejšie statické testy. Táto téma však rozhodne neutíchla. Na sociálnych sieťach sa objavilo porovnanie McLarenu a Red Bullu v tom, ako sa ohýba celé zadné krídlo na konci rovinky pod maximálnym zaťažením a v najpomalšom bode zákruty.
Max Verstappen vo štvrtok prezradil, že tieto zábery videl, no sám sa nechystá nijako zakročiť. “Ja nepíšem pravidlá a nie som tu ani na to, aby som vynucoval ich dodržiavanie. Pravdepodobne však mnoho ľudí vidí presne to, čo ja.”
Po pretekoch v Suzuke FIA skontrolovala rôzne prvky zadných krídel vrátane flexibility aj na monopostoch Landa Norrisa a Oscara Piastriho. Norrisovo auto tak úspešne prešlo kontrolou klapky DRS, Piastriho okrem iného aj previerkou Gurneyho klapky. FIA však tentoraz v prípade McLarenu nevykonala test flexibility celého zadného krídla; každý víkend totiž na monopostoch preveruje niečo iné.
Verstappen ubezpečil, že nemá žiadne priame otázky na McLaren v súvislosti so zadným krídlom a nie je sklamaný z toho, že Red Bull nevyvinul niečo podobné. “Nie, nie. Ja viem, čo sa deje, ale radšej sa koncentrujem na naše auto. Naše auto je to jediné, na čo mám vplyv.”
“Každý ide až na hranu. Je na FIA, aby rozhodla, čo je povolené. Ja nie som sklamaný [že nemáme také krídlo]. Všetci odvádzajú svoje maximum a možno niektorí ľudia si vykladajú pravidlá trochu inak,” zamyslel sa obhajca titulu.
Jedno je Maxovi Verstappenovi jasné: Ak sa chce udržať v boji o titul, technické oddelenie v Milton Keynes bude musieť zabrať. Ak by totiž McLaren od začiatku sezóny nerobil zbytočné chyby, holandský pretekár by na Norrisa určite nestrácal len jeden bod.
“Keď sa pozriete na všetko, povedal by som, že oni sú všestrannejší a zdá sa, že aj ich auto sa ľahšie nastavuje,” analyzuje situáciu v padoku. “Čaká nás veľmi dlhá sezóna a na aute máme veľa vecí, na ktorých chceme pracovať. Krok za krokom ho azda spravíme konkurencieschopnejším.”
Dokáže Verstappen obhájiť svoj majstrovský titul aj s druhým alebo tretím najlepším autom v štartovom poli? “Nie, určite sa potrebujeme zlepšiť, aby sme zabojovali o titul. Je skvelé, že zaostávame len o jeden bod, ale je to spôsobené skôr tým, že sme zo svojich víkendov vyťažili maximum. Aby sme bojovali o titul, potrebujeme nájsť viac výkonu.”