logo F1online.skF1online.sk

Keby som sedel v tom McLarene, zmizol by som v diaľke, vyhlásil Verstappen

Max Verstappen
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík8. 4. 2025

Napriek všetkým rečiam, že v súčasnej Formule 1 rozhoduje kvalita tímu a technika, Max Verstappen minulý víkend ukázal, že jazdec je naďalej kľúčovým dielikom skladačky. Holandský pretekár v súčasnosti ex post dokazuje, že ani v roku 2023, najdominantnejšom všetkých čias, to nebolo len o aute. Nepriamo mu to pomáha dokazovať aj McLaren, ktorý aj v tomto roku odmieta ponúkané príležitosti.

V podstate všetci – teda až na Landa Norrisa – sa zhodneme, že stajňa z Wokingu má výkonnostnú prevahu. V japonskej kvalifikácii to ani jeden z pilotov stajne nedokázal poskladať, v pretekoch zas tím zvolil trestuhodne defenzívnu a konzervatívnu stratégiu.

Verstappen to nemal ľahké a rozhodne predviedol všetko svoje umenie, ale treba povedať, že ani McLaren mu v nedeľu nespôsobil veľký bolehlav. Výkon holandského pretekára však vo fanúšikovskej obci vyvolal diskusie o tom, ako by asi vyzeral pohľad na dnešnú Formulu 1, keby Max obliekal papájovú kombinézu.

Veľmi sebavedomú odpoveď na túto otázku ponúkol aj sám Verstappen. „Som veľmi spokojný s odvedenou prácou. Nechcem ani len pomyslieť na to, ako by to vyzeralo, keby som sedel v tom aute. Jednoducho by som zmizol v diaľke,“ vyhlásil holandský pretekár.

„Keď som prišiel do Japonska, ani náhodou som nečakal, že vyhrám – a po piatkových tréningoch to platilo dvojnásobne,“ povedal Verstappen. „Štart z pole position bol tento víkend najdôležitejší. Myslím si, že McLaren bol rýchlejší, ale nedokázali sa dostať do DRS a podniknúť manéver.“

Max zároveň nezabudol oceniť prínos svojho tímu. Aj keď stále platí, že Red Bull je pre jeho tímových kolegov v podstate nezvládnuteľný, on s ním už dokázal vyhrať. Zároveň spomenul ešte jedno zaujímavé meno. Hugh Bird je bývalý pretekový inžinier Sergia Péreza, ktorého vlani preklínali mexické médiá a označovali ho za príčinu neúspechu ich miláčika.

Tím následne možno podľahol tlaku a Birda presunul do novej roly, aj keď to neuviedol ako oficiálny dôvod. Angličan sa tento víkend vrátil na okruh ako súčasť Verstappenovej posádky inžinierov a, predstavte si, pilot mu zložil poklonu za jeho prínos. „Na konci dňa je to vždy tím, ktorý pracuje spoločne pod vedením GP Lambiaseho. Tento víkend som tu mal aj Hugha Birda ako ďalšieho výkonnostného inžiniera. Pracoval som s ním do konca roka 2020 a veľmi dobre to fungovalo,“ pochvaľuje si Verstappen.

„Pred kvalifikáciou sme prijali správne rozhodnutia. Ak sa započúvate do vysielačiek, tak medzi mnou a GP to prebiehalo hladko. Sú to všetko veľmi dôležité veci,“ dodal Max.

Na titul zatiaľ nemyslí

Aj keď to pri rýchlostnej prevahe McLarenu znie takmer neuveriteľne, po troch pretekoch má Lando Norris na čele šampionátu jednobodový náskok pred Verstappenom, ktorý z toho v doterajšom priebehu sezóny vyťažil zakaždým maximum. Napriek tomu je Max pri hodnotení svojich majstrovských šancí veľmi opatrný.

„Je to skvelý výsledok, ale na tejto trati sa ťažko predbiehalo a kvalifikácia bola veľmi dôležitá. Jeden víkend neznamená, že nám patrí všetka sláva a odteraz vyhráme všetky preteky. Môžeme však byť veľmi spokojní,“ povedal Verstappen.

„Mohli ste vidieť, že na konci stintov sa začali približovať a snažili sa útočiť. Moje pneumatiky sa v tom čase začali prehrievať. Podľa mňa nám pomohlo, že dnes bolo chladnejšie, takže sa nám menej prehrievali gumy, čo je naďalej náš problém,“ pokračoval holandský pretekár.

„Je tu veľa rýchlych zákrut a veľmi ťažko sa tu prenasleduje monopost pred vami – hneď sa vám začnú prehrievať pneumatiky. Autá sa každý rok zlepšujú a generujú veľa špinavého vzduchu, takže je to stále ťažšie a ťažšie,“ dodal Verstappen.

Súvisiace články

Diskusia