Alonso radí Clarksonovi, aby si sňal ružové okuliare: F1 bola vždy takáto

Posledná preteková trojička priniesla vcelku zaujímavé divadlo, až na japonskú Suzuku, po ktorej mnohí fanúšikovia oľutovali, že si nastavili budík na takú skorú rannú hodinu. Medzi kritikov sa zaradil aj Jeremy Clarkson, ktorému však Fernando Alonso, ďalší pamätník z F1, pripomína, aby súťažné víkendy hodnotil bez spomienkového optimizmu.
Preteky v obľúbenej Suzuke sa do veľkej miery premenili na procesiu, navyše bez zaujímavej strategickej zápletky. Jeremy Clarkson na svojich sociálnych sieťach prišiel s jasným návrhom, ako sa nudným nedeliam vyhnúť: “Mám nápad, ako spraviť Formulu 1 konzistentne vzrušujúcu. Nepoužívajte okruhy, na ktorých sa ťažko predbieha.”
Je však problém v samotných okruhoch, alebo v gigantických monopostoch, prehrievajúcich sa pneumatikách či jazde v turbulentnom vzduchu? A je vôbec správne očakávať, že každá veľká cena prinesie strhujúcu drámu, keď aj niektoré futbalové zápasy sa skončia 0:0 s minimálnym počtom striel na bránu?
“Dajte si dolu ružové okuliare,” odkázal Fernando Alonso pripomínajúc, že podobné procesie sme sledovali aj pred desiatimi, aj pred dvadsiatimi rokmi. “F1 bola vždy takáto. Dnes neustále hľadáme veľké divadlo, ale F1 si treba vážiť takú, aká je.”
“Na svete sú iné skvelé kategórie, kde sa viac predbieha, kde je viac tesného pretekania a súbojov koleso na koleso. Formula 1 je taká, aká je, a takú ju aj musíte milovať,” hovorí španielsky matador a jasne najskúsenejší pilot v padoku.
Alonso má však jeden návrh, ako by bolo možné zlepšiť Formulu 1. “Menej mediálnych povinností,” zasmial sa Španiel, ktorý už neraz po piatkových tréningoch skonštatoval, že na rozhovory s médiami chodí len z povinnosti a novinárom vlastne nemá čo povedať.
“Toto je stále šport, no my máme príliš veľa tlačových konferencií. Celý štvrtok je určený médiám, následne v piatok ideme do fanzóny a dostaneme ďalšie otázky. Po druhom tréningu poskytujeme vyjadrenia, čo je pre všetkých jazdcov povinné, nuž a po kvalifikácii a po pretekoch vyrábame obsah pre naše sociálne siete,” vyratúva rodák z Ovieda, ktorý na začiatku svojej kariéry zažil celkom inú Formulu 1.
“Ak toto všetko vynásobíte počtom jazdcov, šéfov tímov a podobných osobností, asi by sme mohli povedať, že hovoríme príliš veľa,” dodal Alonso.