Fenomenálny Verstappen v kvalifikácii zarmútil chybujúcich pilotov McLarenu

Pred štartom japonskej kvalifikácie len málokto počítal s Maxom Verstappenom, ale štvornásobný šampión opäť všetkým pripomenul, že ho neslobodno odpisovať. Absolútne dokonalý výkon v kľúčovom okamihu a chyby pilotov McLarenu znamenajú, že v nedeľu nás čaká ďalšia prestrelka medzi lídrom Red Bullu a pilotmi stajne z Wokingu.
Verstappen zdolal svojich súperov v papájových monopostoch najtesnejším rozdielom. Druhého Norrisa porazil o stotinku sekundy, tretieho Piastriho o štyri stotiny. Obaja budú po dnešku študovať palubné zábery, keďže ani jeden z nich v rozhodujúcej chvíli neposkladal kolo dokopy.
Q1 sa zaobišla bez prekvapení
Prvá časť kvalifikácie sa zaobišla bez prekvapení. Po vynikajúcom predstavení tímu Racing Bulls v tréningoch sme od Isacka Hadjara a Liama Lawsona očakávali hladký postup, ale chlapci sa poriadne natrápili. Francúzsky pretekár už v tréningu bojoval s nejakým problémom v kokpite. Neskôr sa ukázalo, že ide o bezpečnostné pásy. Isack musel pokračovať, aj keď z jeho hlasu vo vysielačke sa zdalo, že má bolesti.
Obaja napokon zvládli postúpiť. Hadjar sa umiestnil v Q1 na trinástom mieste, Lawson na pätnástom a postúpil s mikroskopickým náskokom 16 tisícin sekundy. Najtesnejším rozdielom zosunul Nica Hülkenberga. Necelú desatinu za Liamom skončili aj Gabriel Bortoleto a Esteban Ocon. Z posledného radu odštartujú Jack Doohan a Lance Stroll, ktorí v Suzuke zažívajú mizerný víkend.
V Q2 prišiel prvý požiar trávy
V druhej časti kvalifikácie sa nám po prvých pokusoch rozhoreli boje až príliš, a to doslova, keďže vypukol piaty požiar trávy japonského víkendu. Po dvoch požiaroch v druhom tréningu, dvoch v treťom tréningu, nastal tento problém aj v kvalifikácii. Zdá sa, že požiare vypukli zakaždým na inom mieste – v tomto prípade to bolo v zákrute 130R.
Po krátkej prestávke sa monoposty vrátili na trať a pokračovali druhými pokusmi v Q2. Záverečné merania sa zmenili na zaujímavé porovnanie pilotov Red Bullu. Júki Cunoda nenadviazal na svoje pozitívne účinkovanie v predchádzajúcej časti víkendu a spomedzi kvarteta pilotov výrobcu energetických nápojov skončil ako najhorší na pätnástom mieste.
Tesne pred ním skončil Liam Lawson, ktorý taktiež nemôže byť absolútne spokojný, pretože senzačný Isack Hadjar postúpil napriek všetkým problémom. Trinásty odštartuje Fernando Alonso, dvanásty Carlos Sainz, ktorého čaká vyšetrovanie za blokovanie Lewisa Hamiltona, a jedenásty Pierre Gasly.
Okrem Hadjara musíme pochváliť aj Olivera Bearmana a Alexa Albona, ktorí postúpili do Q3 a pripísali si nezanedbateľné víťazstvá v súbojoch s tímovými kolegami. Pre porovnanie, kým Esteban Ocon odštartuje osemnásty, jeho tímový kolega bude bojovať v najlepšej desiatke.
Verstappen vypálil rybník McLarenom
V Q3 sa opäť potvrdilo, že Suzuka je stále jazdecký okruh. Aj keď bol McLaren objektívne najrýchlejší, na tomto okruhu to musíte poskladať dokopy. Lando Norris urobil chybu v prvom pokuse a priebežne bol až piaty so stratou takmer pol sekundy na Piastriho, ktorý bol jasne na čele a zdalo sa, že môže oslavovať.
V druhom pokuse však zaváhal aj Oscar. Aj keď sa obom viac-menej podarilo napraviť svoje chyby, ani jeden nezajazdil dokonalé a čisté kolo a presne na to čakal fenomenálny Max Verstappen. Ten to poskladal naozaj exkluzívne a posadil svoj Red Bull na pole position. Druhého Norrisa zdolal o 12 tisícin sekundy a tretieho Piastriho o 44 tisícin. Bolo to poriadne tesné, ale McLaren si opäť musí spytovať svedomie.
Štvrté miesto si vyjazdil Charles Leclerc, ktorého Ferrari opäť stratilo na najlepších tri desatiny, za ním budú George Russell a Andrea Kimi Antonelli. Ďalšie obrovské sklamanie má za sebou Lewis Hamilton, ktorý podľahol vynikajúcemu Isackovi Hadjarovi. Do piateho radu sa postavia Alex Albon a Oliver Bearman.
Nedeľné preteky začínajú v nedeľu o 7:00 nášho času.

Kvalifikácia - VC Japonska 2025






Pilot | Tím | Q1 | Q2 | Q3 | Strata | |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Red Bull | 1:27,943 | 1:27,502 | 1:26,983 | ||
2. | McLaren | 1:27,845 | 1:27,146 | 1:26,995 | +0,012 | |
3. | McLaren | 1:27,687 | 1:27,507 | 1:27,027 | +0,044 | |
4. | Ferrari | 1:27,920 | 1:27,555 | 1:27,299 | +0,316 | |
5. | Mercedes | 1:27,843 | 1:27,400 | 1:27,318 | +0,335 | |
6. | Mercedes | 1:27,968 | 1:27,639 | 1:27,555 | +0,572 | |
7. | Racing Bulls | 1:28,278 | 1:27,775 | 1:27,569 | +0,586 | |
8. | Ferrari | 1:27,942 | 1:27,610 | 1:27,610 | +0,627 | |
9. | Williams | 1:28,218 | 1:27,783 | 1:27,615 | +0,632 | |
10. | Haas | 1:28,228 | 1:27,711 | 1:27,867 | +0,884 | |
11. | Alpine | 1:28,186 | 1:27,822 | |||
12. | Williams | 1:28,209 | 1:27,836 | |||
13. | Aston Martin | 1:28,337 | 1:27,897 | |||
14. | Racing Bulls | 1:28,554 | 1:27,906 | |||
15. | Red Bull | 1:27,967 | 1:28,000 | |||
16. | Stake | 1:28,570 | ||||
17. | Stake | 1:28,622 | ||||
18. | Haas | 1:28,696 | ||||
19. | Alpine | 1:28,877 | ||||
20. | Aston Martin | 1:29,271 |
- Značky
- VC Japonska 2025