logo F1online.skF1online.sk

V druhom tréningu sme videli štyri červené vlajky, vypaľovanie trávy a bleskový McLaren

Oscar Piastri
© X/McLaren
Milan Kubala
Milan Kubala4. 4. 2025

Druhý tréning na Veľkú cenu Japonska sa premenil na jeden veľký chaos. Videli sme dovedna až štyri červené vlajky, ktoré pôvodne 60-minútový program skrátili na tretinu. Aj napriek tomu však máme predstavu o tom, ktorý tím bude v Suzuke najrýchlejší.

Jack Doohan v prvom tréningu na trati chýbal, keďže ho nahradil domáci jazdec Rio Hirakawa. Keď sa vrátil do kokpitu, “prežil” len necelé štyri kolá. Následne dnešný program skrátil o 23 minút. Vo svojom druhom ostrom kole totiž tvrdo vrazil do bariéry za prvou zákrutou.

Monopost sa odrazu roztočil a z Doohana bol len pasažier. Príčina nehody zatiaľ nie je oficiálne známa, ale je pravdepodobné, že v čase zatočenia mal Alpine stále otvorené DRS. V prvej zákrute je ho pritom nutné deaktivovať manuálne, pretože brzdný bod je pomerne ďaleko za vstupom do zákruty — buď na to Doohan zabudol, alebo zlyhala technika.

Jack Doohan po nehode zamieril do lekárskeho centra, pričom bolo vidieť, že je dosť otrasený. Ak by od lekárov nedostal zelenú, vo zvyšku japonského programu by ho zrejme nahradil Rio Hirakawa. Franco Colapinto podľa španielskych médií do Suzuky nevycestoval.

Tímy netrpezlivo čakali, kedy sa budú môcť vrátiť na trať. Jazdy však netrvali veľmi dlho. Po necelých štyroch minútach sa červené vlajky vrátili, keď Fernando Alonso zostal zahrabaný za druhou zákrutou Degner. Pilot Aston Martinu spravil chybu v nájazde, keď ľavým predným kolesom vyšiel na trávnik. Auto sa roztočilo a aj keď bariéru netrafilo, zo štrku sa už dostať nedokázalo.

Po ďalších piatich minútach sa na trati objavila aj tretia červená vlajka, pri ktorej sme si spomenuli na minuloročný víkend v Číne. Za bielymi čiarami totiž začal horieť suchý trávnik. S najväčšou pravdepodobnosťou ho zapálili iskry z monopostov.

Aby toho nebolo málo, 19 sekúnd pred šachovnicovou vlajkou maršali vyťahovali staré-známe červené vlajky aj štvrtýkrát. Iskry z monopostov v kombinácii so silným vetrom opäť spôsobili menší požiar — organizátori sa dnes pokúsia vymyslieť, ako zabezpečiť, aby sme v sobotu mohli sledovať dianie na trati a nie vypaľovanie trávy.

V úsekoch medzi červenými vlajkami sme videli pokusy o kvalifikačné simulácie — k tým pretekovým sa prakticky nikto ani nedostal. Čo teda vieme povedať o rozložení síl pred sobotou? Azda len toľko, že na čele je McLaren.

Prvú priečku si uchmatol Oscar Piastri, no len preto, že Lando Norris opäť nezvládol posledný sektor. Po osobnom maxime v prvom sektore a fialovom čase v prostrednom úseku trate zaostal o 0,5 sekundy za svojím najlepším časom. Keby však dokázal poskladať ideálne sektory do jedného kola, dostal by sa na úroveň 1:27,795. To znamená, že pred tretím Isackom Hadjarom by mal náskok 0,723 sekundy.

Štvrté miesto patrí Lewisovi Hamiltonovi pred druhým monopostom z tábora Racing Bulls Liamom Lawsonom. Časy jazdcov tímu z Faenzy naznačujú, že dnes jazdili s agresívnejším motorovým režimom ako konkurencia. Až za nimi totiž evidujeme Georgea Russella, Charlesa Leclerca a Maxa Verstappena.

Do prvej desiatky sa ešte dostali Pierre Gasly a Carlos Sainz. Naopak, Júki Cunoda skončil až osemnásty po tom, čo neodjazdil žiadnu kvalifikačnú simuláciu. V druhom tréningu sme na jeho monoposte vôbec nevideli mäkké pneumatiky.

2. tréning - VC Japonska 2025

logo McLaren
Lando Norris
logo McLaren
Oscar Piastri
logo Racing Bulls
Isack Hadjar
PilotTímČasStrataKolá
1.
Oscar Piastri
McLaren1:28,11413
2.
Lando Norris
McLaren1:28,163+0,04912
3.
Isack Hadjar
Racing Bulls1:28,518+0,40412
4.
Lewis Hamilton
Ferrari1:28,544+0,43014
5.
Liam Lawson
Racing Bulls1:28,559+0,44513
6.
George Russell
Mercedes1:28,567+0,45313
7.
Charles Leclerc
Ferrari1:28,586+0,47214
8.
Max Verstappen
Red Bull1:28,670+0,5569
9.
Pierre Gasly
Alpine1:28,757+0,64313
10.
Carlos Sainz
Williams1:28,832+0,7189
11.
Alex Albon
Williams1:29,023+0,90911
12.
Nico Hülkenberg
Stake1:29,062+0,94812
13.
Gabriel Bortoleto
Stake1:29,335+1,22113
14.
Esteban Ocon
Haas1:29,507+1,39313
15.
Oliver Bearman
Haas1:29,654+1,54010
16.
Kimi Antonelli
Mercedes1:29,733+1,61913
17.
Fernando Alonso
Aston Martin1:29,978+1,8645
18.
Júki Cunoda
Red Bull1:30,625+2,51112
19.
Lance Stroll
Aston Martin1:30,845+2,73112
20.
Jack Doohan
Alpine1:31,659+3,5454

Súvisiace články

Diskusia