Výkyvov výkonnosti sa v roku 2025 nezbavíme, hovorí Wolff
Formula 1 dúfa, že v roku 2025 nás čaká vyrovnaný súboj štyroch top tímov. Nevieme, či sa to napokon stane, pretože v tomto športe je možné všetko. Okrem toho, netreba zabúdať, že pri stabilných pravidlách nezačínajú všetci na rovnakej štartovacej čiare. Vzhľadom na minuloročné výkony a výkyvy formy nie je za najväčšieho favorita považovaný ani Mercedes.
Monopost W15 vlani fungoval vynikajúco, ale len vo veľmi úzkom a špecifickom okne. V takom Las Vegas pôsobil tento monopost nepremožiteľne, ale o pár týždňov neskôr v Abú Zabí stratili piloti tohto tímu na víťaza vyše 35 sekúnd. Nezdá sa, že by v Brackley po troch rokoch práce objavili recept na úspech.
Aj preto sú pred štartom sezóny 2025 považovaní za favoritov McLaren, Ferrari alebo Max Verstappen, nie Mercedes s Georgeom Russellom a neskúseným Kimim Antonellim. Samozrejme, stať sa môže čokoľvek, ale mnohí pochybujú, že stajňa pod vedením Tota Wolffa alokovala značné zdroje na poslednú sezónu aktuálneho cyklu pravidiel.
„Trik spočíva v tom, že musíte byť po výkonnostnej stránke čo najčastejšie na tej správnej strane,“ povedal Rakúšan pre Auto Motor und Sport o sezóne 2025. „Pri korelácii začnete vnímať určité vzorce – trate, na ktorých je váš monopost dobrý; tréningy, v ktorých ste auto dokázali dostať na hranu; zmesi pneumatík, na ktorých vaše auto lepšie funguje; alebo teploty trate, ktoré vám vyhovujú.“
Aj keď Mercedes vlani vyhral štyrikrát – v roku 2023 nevyhral ani raz a v roku 2022 raz –, z pohľadu celkového výsledku mal najhoršiu sezónu od počiatku hybridnej éry. Hlavne vysoké teploty sa zdali byť najväčším nepriateľom inžinierov. Naopak, v chladných podmienkach bol W15 konkurencieschopný.
„Dúfam, že sme v zime vyvodili správne závery a zvolili správny smer pre vývoj v roku 2025. Týchto výkyvov sa celkom nezbavíme a v budúcom roku ich opäť uvidíme, ale to platí aj pre ostatné tímy,“ uviedol Wolff.
Ako sám povedal, potrebujete čo najuniverzálnejšie auto, ktoré bude fungovať na čo najširšom vzorci okruhov. Presne to sa vlani podarilo McLarenu. Monopost MCL38 nebol najrýchlejší každý víkend, ale každý víkend bol dostatočne konkurencieschopný, aby ašpiroval na víťazstvá, pódiá a zbieral veľké body.
„Všetky štyri tímy, ktoré vlani vyhrali preteky, zažili tieto výkyvy formy. Nikto nepostavil auto, ktoré by bolo konzistentne dobré na všetkých tratiach a za každých podmienok,“ skonštatoval Wolff.
„McLaren mal skvelé auto v horúcich podmienkach a na tratiach s maximálnymi požiadavkami na prítlak, podobne na tom bolo aj Ferrari. Náš monopost bol rýchly v chladných podmienkach a na okruhoch s rýchlymi zákrutami. Red Bull na tom bol raz tak, potom onak,“ dodal šéf Mercedesu.
- Značky
- Mercedes
- Toto Wolff