logo F1online.skF1online.sk

Anderson: Verstappen nie je z rovnakého cesta ako Wolff, Mercedes by mu nesedel

Toto Wolff
© Jiří Křenek/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala27. 12. 2024

Max Verstappen má s Red Bullom zmluvu až do konca roka 2028. Vydrží v tíme tak dlho? Bezprostredne po zisku ďalšieho titulu o odchode určite neuvažuje, ale to sa môže zmeniť v priebehu budúceho roka. Postačí podozrenie, že jeho tím nedokáže postaviť konkurencieschopné auto novej generácie. Prestúpiť stále má kam — Toto Wolff mu naďalej drží miesto, no všetko má svoje pozitíva a negatíva. Podľa Garyho Andersona by mu Mercedes nemusel vyhovovať.

Georgeovi Russellovi sa po sezóne 2025 končí kontrakt, takže ani on si nemôže byť ničím istý. V Mercedese budú pozorne sledovať internú bitku medzi ním a mladým Kimim Antonellim, pričom lepší z tejto dvojice by sa za istých okolností mohol dožiť toho, že bude tímovým kolegom Maxa Verstappena.

Bývalý šéf tímu Eddie Jordan vo svojom podcaste Formula For Success konštatuje, ako by tieto okolnosti mohli vyzerať. Vraj Red Bullu “určite zamáva na rozlúčku”, ak sezóna 2025 nepôjde podľa plánu. “A Mercedes je najpravdepodobnejším miestom, kam by zamieril.”

Niekdajší zamestnanec Eddieho Jordana, technický riaditeľ stajne Gary Anderson, to však vidí inak. Na jednej strane nepochybuje o tom, že Mercedes postaví silnú pohonnú jednotku, no pýta sa, či bude celý balík o toľko horší od Red Bullu, aby mal Verstappen ochotu prestúpiť do tímu, ktorý mu bude po ľudskej stránke vyhovovať o čosi menej.

“Musíte predpokladať, že motorové oddelenie bude v hre. Vieme, že Mercedes v roku 2014 odviedol najlepšiu prácu pri vývoji hybridného balíka,” reagoval na Jordanove slová Gary Anderson. “Avšak ľudia, ktorí odviedli túto najlepšiu prácu s hybridným balíkom, u nich už nepracujú. Presunuli sa do iných pozícií a iných tímov.”

Otec pohonnej jednotky Andy Cowell je generálnym riaditeľom Aston Martinu, no on predstavuje len vrchol ľadovca. Red Bull sa chválil tým, že jeho motorové oddelenie posilnili desiatky inžinierov z Brixworthu.

“Dostali sme sa však do bodu, keď by Mercedes mohol opäť predstaviť najlepší balík. Neviem však, prečo by sa to malo udiať, keďže všetci ostatní výrobcovia motorov vrátane Red Bull Technologies majú štruktúry, ktoré pozostávajú z ľudí z iných tímov, a majú ich príspevky,” podotýka Anderson.

Následne však kladie otázku: “Aký bude zmysel Maxovho prestupu? Na svojej súčasnej pozícii dostane dobre zaplatené. Áno, dobre by ho zaplatil aj Mercedes, ale musel by si osvojiť celkom iný prístup a filozofiu Mercedesu. On nie je z rovnakého cesta ako Toto Wolff. Max má svojrázny charakter a Red Bull do motoršportu prináša charakter. Podľa mňa toto je preňho správne prostredie.”

Valtteri Bottas po odchode z Mercedesu si pochvaľoval viac voľnosti, ktorú dostal v Sauberi. Verstappen by podstúpil niečo podobné v opačnom smere. “Nie som si taký istý tým, že dokáže naplno využiť svoje schopnosti, ak ho umiestnite do iného prostredia, kde bude musieť trochu opracovať svoje myslenie.”

“Neviem si teda vysvetliť, prečo by sa presúval, ak Red Bull ozaj nepostaví nejakú mŕtvolu. A prečo by mal?” spytuje sa ďalej Anderson, podľa ktorého po odchode Adriana Neweyho nemusí padnúť celý projekt. “Majú veľký tím, tučný rozpočet, dobrých ľudí a všetkých potrebných zamestnancov na to, aby postavili poriadny balík.”

“Navyše sa zdá, že tento rok sa naučili niečo viac o fungovaní ich auta. Tím sa teraz snaží žiť bez Adriana, musí sa postaviť na rovné nohy. Nie je to ľahké, ale učíte sa na vlastných chybách. Oni ich robia, takže dúfajme, že problémy vyriešia a budú mať slušný rok 2025,” uzavrel rozhovor o Verstappenovom prestupe.

Súvisiace články

Diskusia