Haas skúšal koncept Mercedesu už v júli a nevidel v ňom taký potenciál
Vyzerajú bočnice Mercedesu lepšie než v skutočnosti sú? Predstavenie konceptu víťaza Pohára konštruktérov z minulého roka mnohých ohúrilo, avšak v padoku boli reakcie prinajlepšom zmiešané. Napríklad podľa Red Bullu nikde nie je napísané, že toto je najlepšie riešenie. Z Haasu a Ferrari dokonca zaznelo, že tento dizajn už otestovali a zavrhli ho.
Následne sa k tomu pridalo nie práve ohurujúce predstavenie Mercedesu v Bahrajne. Jazdné vlastnosti W13 nepôsobili tak dobre ako napríklad u Red Bullu alebo Ferrari, no na druhej strane, v pomalých zákrutách bol Mercedes určite veľmi dobrý, ak nie najlepší. Kombinácia dobrej výkonnosti v pomalých zákrutách, pohonnej jednotky „zapnutej“ na najvyšší výkon a schopnosti odstrániť poskakovanie, vráti podľa Ferrari tím z Brackley tento víkend do boja o čelo.
Ak by sa koncept Mercedesu ukázal ako najlepší, tímy by ho nedokázali skopírovať. K tomu je totiž potrebné vykonať celý rad ďalších úprav, ktoré zrejme ani nebude možné urobiť v priebehu sezóny. Nezdá sa však, že by to vyvolávalo obavy.
„Presne takýto koncept bol našim počiatočným návrhom,“ povedal pre Auto Motor und Sport šéf tímu Haas Günther Steiner. „Minulý rok v júli sme ho skúšali vo veternom tuneli a už vtedy sme si všimli, že to v pomalých zákrutách prináša svoje benefity. Pokiaľ však ide o celkový balík, väčší potenciál sme videli v širokých bočniciach.“
Vzhľadom na určitú podobnosť Haasu a Ferrari sa dá očakávať, že v Maranelle asi prišli na niečo veľmi podobné a ich koncept je presným opakom toho, čo predviedol Mercedes. V priebehu testov presne také hlasy z tábora Scuderie aj vyšli, aj keď nie oficiálnou cestou.
Ozval sa aj technický expert portálu The Race a bývalý technický riaditeľ Jordanu Gary Anderson. Ten zostavil rebríček najlepších riešení bočníc a Williams umiestnil na posledné miesto, Mercedes predposledné a Aston Martin bol tretí od konca. Z jeho analýzy nevyšlo najlepšie ani Ferrari na šiestom mieste, kdežto prvý skončil Red Bull a druhý McLaren.
Anderson už ohrnul nos nad riešením Ferrari, no monopost obhajcov titulu v Pohári konštruktérov ho očividne mätie ešte viac. „Mercedes ešte nemôžeme odpisovať z boja o titul. Tento tím sa spoločne s Williamsom vydal vlastnou cestou. Dizajn bez bočníc je rozhodne malý a s vertikálnym otvorom chladenia miesto bežného riešenia, ktoré využívajú ostatní.“
„Nič z toho nie je na škodu, ale neviem, ako chce Mercedes dosiahnuť potrebný moment otočenia vzduchu vychádzajúceho z prednej hrany podlahy a dostať nejakú energiu za nasávanie, ktorá vytiahne prúd vzduchu z prednej časti podlahy,“ píše Anderson.
„Mercedes sa to snaží dosiahnuť, preto má trochu zvlnenú podlahu na jej vonkajšej časti, ale od tohto miesta smerom dozadu je už pomerne primitívna. Veľmi sa teda spolieha na svetlú výšku monopostu, ktorá podlahu utesní,“ hovorí technický expert The Race.
„Vizuálne je to pekné, dizajn je dobre zrealizovaný a dosť odlišný od ostatných, čo však neznamená, že je lepší alebo horší. Zaujímavé – aj keď ťažko viditeľné – je, že boky bočníc sú k podlahe len mechanicky pripevnené. Žeby príprava na ďalšie zmeny? Auto však na trati nevyzerá najlepšie a každá zákruta vyzerá byť pre jazdca úplne iný zážitok.“
„V Brackley budú ťahať nočné, len aby z toho dostali čo najviac. Prvé preteky sú pre nich možno až príliš skoro,“ dodal Anderson.