Šetrnejší prístup k pneumatikám môže uškodiť Ferrari, upozorňuje Leclerc pred Las Vegas
Ferrari patrilo pred rokom k najsilnejším tímov v Las Vegas. Aj keď sa okruh nezmenil a Formula 1 zavíta do mesta hriechu v tom istom období ako vlani, taliansky tím má pred blížiacim sa súťažným víkendom predsa len väčší rešpekt. Scuderii môže paradoxne uškodiť to, čo jej pomáhalo v celom tomto roku.
Po sezóne 2023 bolo Ferrari odhodlané odstrániť svoje problémy s pneumatikami, ktoré v kvalifikáciách podávali vynikajúci výkon, ale v pretekoch bola ich výdrž slabinou monopostov SF-23. Tím pod vedením Frédérica Vasseura skutočne naplnil svoje sľuby a v tomto roku výrazne zlepšil pretekové tempo, no dopláca zas na to v kvalifikáciách.
Vasseur pred pár dňami vyhlásil, že v nasledujúcej sezóne chce byť jeho tím dobrý v pretekoch aj v kvalifikáciách zároveň. Ešte predtým však bude musieť prežiť chladný víkend v nevadskej púšti, kde sa už v týchto dňoch po zotmení pohybujú teploty vzduchu len na úrovni desiatich stupňov.
“Vlani sme boli veľmi silní a ja dúfam, že budeme rovnako silní,” vyjadril nádej Charles Leclerc po skončení víkendu v Sao Paule. “Už dávnejšie som však myslel na jednu vec: Je pravda aj to, že tento rok sme spravili veľký pokrok z hľadiska manažmentu pneumatík, čo znamená, že niečo nechávame na stole v chladných podmienkach a s nízkymi teplotami pneumatík, aké sme mali dnes.”
Vo Formule 1 zvykne platiť jednoduchá nepriama úmera medzi výkonnosťou v kvalifikácii a pretekoch. Čím ľahšie monopost zohreje pneumatiky, tým je v kvalifikácii silnejší, no tým viac na to dopláca v pretekoch, kde sa už gumy prehrievajú. Inžinieri preto musia nájsť zlatý stred.
Ferrari ho zatiaľ nenašlo, a preto hrozí, že veľmi nízke teploty ho budú v kvalifikácii brzdiť podobne ako v Sao Paule. “Las Vegas je tiež z tohto súdka. Dúfajme, že za tie dva týždne sa poriadne pripravíme a v Las Vegas sa dostaneme na dobrú úroveň.”
“Vlani sme tam boli veľmi silní. Charakteristiky okruhu viac vyhovovali nášmu autu. Myslím si však, že tentoraz by mohlo byť náročnejšie dostať sa na tie správne teploty,” hovorí o svojich obavách Charles Leclerc.
Súčasťou poslednej pretekovej trojičky sú aj preteky v Katare, kde sa zas z pohľadu teplôt očakáva opačný extrém. V tomto prípade tak už Scuderii nebudú robiť starosti nízke teploty, ale skôr rýchle tiahle zákruty, v ktorých by mal mať McLaren navrch.
To bude veľmi dôležité pre boj o konštruktérsky titul. “Las Vegas a Abú Zabí sú dva preteky, na ktorých by sa nám malo dobre dariť. Žiaľ, v Katare to bude o čosi náročnejšie. Bude to skôr o minimalizácii škôd. Zostávajú nám však ešte tri preteky. Dúfame, že z nich vyťažíme čo najviac a porazíme McLaren.”