logo F1online.skF1online.sk

Magnussen sa hnevá na komisárov FIA: Oni ani nechcú vidieť pretekanie

Kevin Magnussen
© LAT Images/Haas
Milan Kubala
Milan Kubala2. 9. 2024

Kevin Magnussen bude na Veľkej cene Azerbajdžanu chýbať. Na hranicu dvanástich trestných bodov, za ktoré sa udeľuje pretekový dištanc a pozastavenie superlicencie, sa však dostal po spornom posúdení súboja s Pierrom Gasly. Dánsky pretekár odkazuje, že rozhodnutia FIA nemajú žiadnu logiku.

K incidentu medzi Kevinom Magnussenom a Pierrom Gaslym došlo v druhej šikane. Pilot Haasu v nedeľu predviedol niekoľko predbiehacích manévrov, ale tento mu stopercentne nevyšiel. Na vnútornej strane prebrzdil ľavú prednú pneumatiku a v zákrute došlo k drobnému kontaktu medzi oboma autami.

Našťastie sa nikomu nič nestalo a obaja pokračovali v pretekoch, ale na preteky Haasu mala táto kolízia značné dôsledky. Dostal totiž desaťsekundovú penalizáciu, a čo je ešte dôležitejšie, aj spomínané dva trestné body.

“S Gaslym sme mali drobný kontakt. Na druhom aute sa nič nepoškodilo, v pretekoch to nemalo žiadne následky. Mali sme drobný kontakt a minul som zákrutu. A čo? Veď pretekáme! Neviem, prečo sa musíme oháňať takýmito trestami,” krútil hlavou Kevin Magnussen ešte vo chvíli, keď netušil o svojom zákaze štartu v Baku. “Okrem toho som videl, že Ricciardo takmer narazil Nica do bariéry v rýchlosti 300 km/h. Netvrdím, že to bolo naschvál, ale aj tak — on dostal päť sekúnd, ja som dostal desať. To vôbec nedáva logiku.”

Vysvetlenie trestu od komisárov v zložení Garry Connelly, Mathieu Remmerie, Johnny Hebert a Valerio Brizzolari tiež stojí za zmienku. Vo verdikte konštatujú, že aj keď Kevin Magnussen mal svoju prednú nápravu na úrovni auta Pierra Gaslyho, a teda by mal mať nárok na priestor na vnútornej strane, tak je za kolíziu zodpovedný preto, že nesplnil Smernicu o jazdeckých štandardoch v bode, podľa ktorého auto musí byť “počas manévra vedené bezpečným spôsobom a byť pod kontrolou”.

To v preklade znamená, že Kevin Magnussen dostal trest za to, že na vnútornej strane zákruty prebrzdil. V tom prípade by sme si však mali pripomenúť napríklad vyšetrovanie kolízie Maxa Verstappena a Lewisa Hamiltona z Maďarska: Holanďan vletel do prvej zákruty so zablokovanými kolesami a vrazil pri tom do Hamiltona. Čo vtedy konštatovali komisári, medzi ktorými boli aj Connelly a Remmerie? Pretekový incident, a to nie je všetko. Uviedli dokonca, že Lewis Hamilton “mohol spraviť viac, aby zabránil kolízii”. Nie teda Max Verstappen, ktorý svoje auto vôbec nemal pod kontrolou, ale Lewis Hamilton…

Keď sa teda Magnussen hnevá na FIA, nie je to celkom neoprávnené. “Ja som sa s nimi bavil veľakrát, no stále nerozumiem, aké máme vlastne pravidlá. Keď sa takto oháňajú [trestami], zdá sa mi, že nechcú vidieť pretekanie. Ak toto medzi mnou a Gaslym nemôže byť vyhodnotené ako pretekový incident, tak potom už neviem, čo by mohlo. Nedáva to logiku.”

Napokon ešte doplnil na margo verdiktu o zákaze štartu, voči ktorému sa tím nemôže odvolať: “Aby som sa vrátil k vašej otázke, v Singapure som späť. Hovorím to celý čas, že sa nebudem držať bokom. Nedáva to žiadnu logiku.”

“A dnes som získal bod, takže sa vidíme neskôr,” odkázal.

Súvisiace články

Diskusia