Shovlin: Lewis neskrýva, že táto generácia monopostov mu nesedí
Lewis Hamilton ukončil v Silverstone svoje vyše dvojročné čakanie na víťazstvo. Aj keď to bola preňho a celý Mercedes obrovská úľava, nedá sa poprieť, že od roku 2022, a zvlášť v tejto sezóne, sa trochu trápi. Nebol to ten dominantný Lewis, na ktorého sme boli zvyknutí, čo má podľa šéfa traťových inžinierov Mercedesu Andrewa Shovlina jednoduchý dôvod.
Účinkovanie sedemnásobného majstra sveta v posledných rokoch vyvolalo rad pochybností, ktoré živia v prvom rade jeho neprajníci. Je za tým vek, strata formy alebo sa ukazuje, aká bola skutočná nadradenosť Mercedesu v rokoch 2014 až 2020, keď Hamilton zbieral jeden titul za druhým?
Lewis má v tomto roku veľmi nelichotivú kvalifikačnú bilanciu. George Russell ho porazil desaťkrát z dvanástich pokusov, čo je živná pôda pre všetkých neprajníkov. Zástupcovia Mercedesu však majú na túto otázku jasnú odpoveď.
„George v kvalifikácii vždy nasadí latku veľmi vysoko,“ povedal Shovlin. „Od svojho príchodu do F1 podával v tomto smere pozoruhodné výkony. Spomeňte si na jeho kvalifikácie vo Williamse. Vieme, že je veľmi rýchly.“
„Lewis neskrýva, že v sobotu má ťažkosti a táto generácia monopostov nevyhovuje jeho jazdeckému štýlu. Pracoval na svojej jazde, kým my sme mali obrovské množstvo práce pri zrýchľovaní auta. Náš monopost skrátka nebol dosť rýchly, ale problémy sme mali aj s ovládaním, takže jazdci nemohli poriadne tlačiť v kvalifikácii. Urobili sme však pokrok,“ pokračoval Shovlin.
„George v poslednom čase porážal Lewisa nemalým rozdielom, takže pre tím je skvelé, keď sa aj Lewis dostal opäť vysoko a naplno na to tlačí. Budeme pokračovať v práci a dúfam, že Lewis čoskoro pridá ďalšie pole position,“ dodal s nádejou šéf traťových inžinierov Mercedesu.
Podľa jeho slov nemá Hamilton problém v pretekovom tempe – to sme ostatne aj videli. Trápenie predstavuje kvalifikácia, čo znie trochu paradoxne, keďže sedemnásobný šampión stál v kariére 104-krát na pole position. „Pretekové tempo je vždy v poriadku, čo nám veľmi pomohlo,“ povedal Shovlin.
„Je to skôr o spôsobe, akým sa snaží vrhať s autom do zákrut. Monopost má tendenciu sa odtrhnúť, čo zvyšuje teploty v pneumatikách. Strávili sme preto veľa času v snahe poskytnúť mu auto, s ktorým môže bez prekvapení jazdiť agresívne a vyžmýkať z neho čas,“ dodal Shovlin.