Neboli sme vo forme, povzdychol si Hamilton. Podľa Russella sa treba zlepšiť v horúčave
Mercedesom tento víkend nepasuje do víťazného plánu tak, ako posledný víkend v Silverstone. Kombinácia charakteristík okruhu a podmienok predstavuje pre nemecký tím výzvu, ktorú zatiaľ nie je schopný vyriešiť. Aj to je dôvod, prečo Russell s Hamiltonom obsadili len piate a siedme miesto.
Lewis Hamilton bol v piatok pomalším jazdcom z dvojice. Keď sa teploty trate šplhali k 60 °C, skončil na desiatej priečke so stratou necelých šiestich desatín na Carlosa Sainza. Následne sa ochladilo a Mercedes trochu pookrial, ale so stratou na lídra to takmer vôbec nepohlo.
Šéf traťových inžinierov Andrew Shovlin po prvom tréningu vysvetlil, čo sa deje so sedemnásobným majstrom sveta. “Hamilton sa zatiaľ trápi v kvalifikačnom kole. Súvisí to s tým, ako v zákrutách útočí. Akonáhle sa monopost dostane do pretáčavého šmyku, teploty zadných pneumatík vyletia do nebies. Pracujeme na tom, aby sme mu poskytli predvídateľnejší monopost.”
Medzi tréningmi došlo podľa Lewisa Hamiltona k menším zmenám v nastaveniach monopostu, čo nestačilo na výraznejší posun vpred. “S výnimkou dobrého počasia to dnes nebol až taký dobrý deň. Dnes sme neboli vo svojej forme. V aute som sa necítil dobre z hľadiska nastavení, ale myslím si, že máme predstavu prečo. V noci na tom budeme pracovať, ale zatiaľ to nie je najlepšia príprava.”
“Spravili sme drobné úpravy, ale auto je v podstate také isté. Pred víkendom sem však zmenili jednu konkrétnu vec, pri ktorej sa zrejme budeme musieť vrátiť,” prezradil britský pretekár tajuplne. Uvidíme, či návrat tohto tajomného prvku k nastaveniam z predchádzajúcich víkendov pomôž v treťom tréningu a v kvalifikácii. “Inak je to pomerne tesné. Myslím si, že dnes sme sa nedokázali vyrovnať niektorým iným chlapcom, ale na konci sme mali celkom slušné pretekové tempo.”
Lewis Hamilton dostal počas pretekovej simulácie na mäkkých pneumatikách pochvalu, že jazdí podobné časy ako Carlos Sainz na stredne tvrdej zmesi. Britov priemer sa pohyboval na úrovni 1:24,8, čo je len o desatinu slabší čas ako v prípade Carlosa Sainza. George Russell na mediumkách bol o približne štyri desatiny rýchlejší od tímového kolegu.
Mercedesu je jasné, že v takýchto podmienkach potrebuje spraviť krok vpred, prikyvuje piaty najrýchlejší muž druhého tréningu George Russell. “V pretekových simuláciách sme asi odjazdili viac kôl ako väčšina. McLareny sa zdajú byť veľmi rýchle, Lando v tejto chvíli lieta, no ani Max nie je príliš pozadu. Myslím si, že medzi nimi dvoma to v kvalifikačných kolách rozhodli motorové režimy.”
“V pretekových simuláciách sa opäť zdá, že Lando a Max sú popredu,” nadhodil rodák z King’s Lynn a pripomenul, že na posledných súťažných víkendoch sme si mohli všimnúť istý vzorec. “Potrebujeme to pochopiť, pretože v horúcom Rakúsku a Barcelone sme rýchlostne strácali oproti týmto dvom jazdcom. V chladnejších podmienkach Silverstonu a Montrealu sme boli pred nimi dvoma. Je to niečo, na čom musíme pracovať.”