Tri tímy delilo 0,055 sekundy. Na čele druhého tréningu je Hamilton
Piatkové jazdy v Barcelone sľubujú ďalšiu zaujímavú bitku o pole position. Do šiestich stotín sekundy sa totiž zmestili hneď tri rôzne tímy: Mercedes, Ferrari a McLaren. Na prvej priečke sa nakoniec vynímalo meno Lewisa Hamiltona. Carlos Sainz a Lando Norris skončili hneď za ním.
Mercedes akoby úplne zabudol, že v úvode sezóny bol stratený. Po nasadení vylepšení spravil obrovský krok vpred a aj s novým predným krídlom začína predstavovať hrozbu pre McLaren, Ferrari, ale aj Red Bull, ktorý sa veľmi podozrievavo pozerá na predné krídlo strieborných šípov.
“Dávam si na tento víkend úlohu. Budem pozornejšie sledovať Mercedes,” vyhlásil Helmut Marko pre ORF pred štartom druhého španielskeho tréningu. “Ich flexibilné predné krídlo je dôležitá téma. Musím mať istotu, že všetko je v súlade s pravidlami.”
Zatiaľ čo Helmut Marko bude rátať pixely na obrazovke, inžinierov čaká práca. Max Verstappen totiž ani po dnešku nemôže hovoriť o vyslovene hladkom priebehu jázd. Počuli sme sťažnosti na nedotáčavosť auta, že v zákrutách poriadne nedrží stopu a počas pretekovej simulácie na stredne tvrdých pneumatikách sa “kĺzal na oboch nápravách”. V strede tréningu si dokonca vypýtal druhé krídlo. Sergio Pérez sa pridal s vyhlásením, že vôbec nemá priľnavosť. Red Bull tak obsadil len piate a trináste miesto.
Môžeme však očakávať, že Red Bull svoje problémy vyrieši a zamieša sa do bojov s Mercedesom, Ferrari a McLarenom. V konečnom dôsledku Verstappen zhodnotil, že tento piatok bol už “normálnejší” ako tie predchádzajúce.
Tri top tímy pred ním boli v piatok nesmierne vyrovnané, hoci len Ferrari si do Španielska prinieslo významnejšie vylepšenia.
Na štvrtom mieste je dosť prekvapujúce meno. Karun Čandhok počas tréningu žartoval, že jazdci Alpinu sa zľakli príchodu Flavia Briatoreho a začali poriadne zaberať. Vysvetliť si náhle zlepšenie francúzskej stajne, ktorá avizuje, že bez vylepšení bude musieť vydržať ešte dosť dlho, nie je vôbec jednoduché. Esteban Ocon sa tiež objavil v prvej desiatke.
Tímoví kolegovia jazdcov na čele sa zoradili za Maxom Verstappenom v mierne pomiešanom poradí. Najlepšie bol na tom Charles Leclerc pred Oscarom Piastrim a Georgeom Russellom.
Prvú desiatku skompletizoval Sauber pod zadkom Valtteriho Bottasa.
Racing Bulls s novou špecifikáciou monopostu zatiaľ dieru do sveta nespravil. Júki Cunoda a Daniel Ricciardo sú na pomyselnej hranici postupu do Q2.
2. tréning - VC Španielska 2024
Pilot | Tím | Čas | Strata | Kolá | |
---|---|---|---|---|---|
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:13,264 | 28 | |
2. | Carlos Sainz | Ferrari | 1:13,286 | +0,022 | 30 |
3. | Lando Norris | McLaren | 1:13,319 | +0,055 | 31 |
4. | Pierre Gasly | Alpine | 1:13,443 | +0,179 | 27 |
5. | Max Verstappen | Red Bull | 1:13,504 | +0,240 | 29 |
6. | Charles Leclerc | Ferrari | 1:13,597 | +0,333 | 22 |
7. | Oscar Piastri | McLaren | 1:13,622 | +0,358 | 28 |
8. | George Russell | Mercedes | 1:13,722 | +0,458 | 28 |
9. | Esteban Ocon | Alpine | 1:13,766 | +0,502 | 30 |
10. | Valtteri Bottas | Stake | 1:13,924 | +0,660 | 30 |
11. | Kevin Magnussen | Haas | 1:14,021 | +0,757 | 32 |
12. | Nico Hülkenberg | Haas | 1:14,053 | +0,789 | 29 |
13. | Sergio Pérez | Red Bull | 1:14,081 | +0,817 | 23 |
14. | Fernando Alonso | Aston Martin | 1:14,091 | +0,827 | 28 |
15. | Júki Cunoda | RB | 1:14,211 | +0,947 | 31 |
16. | Daniel Ricciardo | RB | 1:14,257 | +0,993 | 29 |
17. | Kuan-jü Čou | Stake | 1:14,345 | +1,081 | 21 |
18. | Lance Stroll | Aston Martin | 1:14,402 | +1,138 | 28 |
19. | Alex Albon | Williams | 1:14,807 | +1,543 | 34 |
20. | Logan Sargeant | Williams | 1:15,070 | +1,806 | 33 |
Live
- Značky
- VC Španielska 2024