logo F1online.skF1online.sk

V Racing Bulls majú podozrenie, že ich vylepšenia “klamú”

Júki Cunoda
© Martin Trenkler
Milan Kubala
Milan Kubala27. 6. 2024

V Racing Bulls mali od Veľkej ceny Španielska veľké očakávania. Po predstavení vylepšení však museli svoje ambície korigovať. Za sebou majú najhorší víkend za dosť dlhú dobu, čo pripisujú vylepšeniam, ktoré ich zaviedli na nesprávny chodníček.

Nová podlaha, zadné krídlo, karoséria v zadnej časti monopostu. Monopost s označením VCARB01 sa predstavil v novom šate, no nové diely mu zatiaľ nepadli ako uliate. Cunoda s Ricciardom vypadli v prvej časti kvalifikácie a v pretekoch sa im nepodarilo dostať na vyššie než pätnáste miesto. V tíme zisťujú, čo sa vlastne prihodilo, keďže Daniel Ricciardo sa vo svojom kokpite cítil celkom dobre.

“Dáta sú jasné a ukazujú nám, že vylepšenia fungujú,” tvrdí generálny riaditeľ Racing Bulls Peter Bayer. Ak sa pozrieme na výsledky, musí nám byť jasné, že niečo tu nesedí. “Inžinieri mi to vysvetlili takto: Je možné, že nás tieto vylepšenia klamú.”

Ako sa to môže prejaviť? “Myslíte si, že ste našli optimálne okno pre vaše auto, ale v skutočnosti sa to okno nenachádza tam, kde vám to monopost tvrdí. Trochu sme sa nechali uniesť. Musíme to podrobiť analýze.”

“Tieto monoposty fungujú ako pyramída a vašou úlohou je nájsť vrchol. Simulačné modely vás presvedčia, že ste na vrchole, ale v skutočnosti sa na ňom nenachádzate,” priblížil problémy tímu Bayer. Teda ako mať nefungujúce GPS… “Je to ako keď stojíte na vrchole Glockneru, ale v skutočnosti ste vedľa neho. Cez víkend sme mali taký pocit.”

Racing Bulls si boli svojimi vylepšeniami pomerne istí vzhľadom na to, že v španielskych tréningoch ani neporovnávali dáta starej a novej špecifikácie. Tím preto zváži, že čoskoro obetuje prvý tréning jedného zo svojho jazdcov, aby odhalil problém. Rakúsky víkend je však šprintový…

“Je to jedna z možností,” pripustil potenciálny návrat k staršej špecifikácii Bayer. “Možno to v jednom z našich áut spravíme. Musíme rýchlo zistiť, čo sa stalo, pretože v Rakúsku nás čaká šprintový víkend. To znamená, že už v prvom tréningu potrebujeme vedieť, čo ideme robiť. Je s tým spojený aj veľký tlak. Počas nasledujúceho víkendu budú všetci zaberať naplno.”

Súvisiace články

Diskusia