Všetci ostatní majú nejakú slabinu, ale McLaren nie, vysvetľuje Sainz
Vo Wokingu môžu byť pyšní na svoju prácu. V priebehu jedného roka dokázali pretvoriť “škaredé káčatko”, ktoré malo problém postúpiť do Q2, na krásnu labuť. Monopost MCL38 je rýchly na každom type okruhu a nemá žiadne slabiny, myslí si Carlos Sainz.
Technické úseky, nerovnosti, obrubníky, maximálka, pomalé aj rýchle zákruty. Zdá sa, akoby inžinieri McLarenu našli pomyselný kľúč k víťazstvám vo Formule 1. Tie zatiaľ z rôznych iných dôvodov nepribúdajú, ale už jednoznačne môžeme hovoriť o tak všestrannom monoposte, akým sa nemôže pochváliť ani Red Bull. Samotný Helmut Marko označil auto papájových za “univerzálne”.
“Popravde si myslím, že najkonzistentnejšie auto má v tejto chvíli McLaren,” zamyslel sa nad rozložením síl v padoku Carlos Sainz. “Red Bull sa trápi na istých tratiach, rovnako my. McLaren je rýchly všade.”
V Barcelone sme sa o tom mohli presvedčiť. “Sú rýchli v pomalých zákrutách, boli rýchli v trojke a deviatke, a celkom najrýchlejší boli v piatej zákrute. Na McLarene teraz nevidím žiadnu slabinu,” vyhlásil domáci pretekár. “Z môjho pohľadu je Red Bull stále na čele, ale McLaren je rýchly všade, čo je ohromujúce.”
Ak si porovnáme priemerné časy Maxa Verstappena a Landa Norrisa z celej veľkej ceny, zistíme, že papierovo bol Red Bull o 0,025 sekundy rýchlejší. Za touto hodnotou sa však ukrývajú aj početné súboje Landa Norrisa, ktoré musel zviesť po zastávke v boxoch.
V poslednom stinte obaja piloti jazdili takpovediac osamote a navyše na identických pneumatikách — v cieli mali sady oboch z nich odjazdených presne 22 kôl. Výsledok? Rýchlejší bol už Lando Norris, a to o 0,266 sekundy na kolo.
V Red Bulle sú presvedčení, že keby Lando Norris nestratil čas v prvom stinte za Georgeom Russellom, tak by v nedeľu vyhral. “Keby mal Lando pozíciu na trati, bolo by ťažké ho poraziť,” pripúšťa Christian Horner. “Medzi nimi dvoma to bolo veľmi tesné a nakoniec boli nejakých osemnásť sekúnd pred zvyškom poľa. Povedal by som, že Lando Norris sa z poľa ukazuje ako najkonzistentnejší vyzývateľ.”
Jedna vec stojí za zmienku aj podľa šéfa Red Bullu: McLaren má väčšiu výhodu na konci stintov ako na začiatku. Vyhovuje mu teda ľahší monopost, ale na druhej strane dobre pracuje s pneumatikami. “McLaren sa zdal byť rýchly a určite to platí o závere stintov, čo si už pár pretekov všímame. Ich degradácia vyzerá dobre.”
Šéf stajne Andrea Stella považuje monoposty McLarenu a Red Bullu za absolútne vyrovnané. “Pretekové tempo bolo veľmi podobné. Na konci sme bol rýchlejší vďaka čerstvejším pneumatikám. On bol zas rýchlejší na štarte, pretože sme boli za Russellom.”
“Zdá sa však, že tá kvalifikačná vyrovnanosť výkonov sa akoby rozšírila aj na preteky, kde sa tvoria rozdiely v závislosti od toho, ako pracujete s pneumatikami. Na trati, ktorá kladie také nároky na pneumatiky a aerodynamiku, je to skvelá správa z hľadiska pokrokov, ktoré sme spravili ohľadom výkonnosti auta,” zhodnotil šéf Wokingu.