Marko odkazuje Stellovi: To isté tvrdil aj Wolff v roku 2021


Rozhodol sa Red Bull obetovať rok 2026? Považujú Laurent Mekies a spol. rok 2025 za svoju poslednú šancu na titul s Maxom Verstappenom? Takto niektorí interpretujú záverečný nápor stajne z Milton Keynes a nasadzovanie vylepšení na samom sklonku tohtoročnej sezóny. Naznačil to aj šéf McLarenu Andrea Stella, ale jeho slová jednoznačne odmietol poradca Red Bullu Helmut Marko.
Investujete úsilie a zdroje do vylepšení, ktoré nasadíte len na päť veľkých cien? Technické oddelenia jednotlivých tímov v tomto roku zvádzali boje na dvoch frontoch. Niektorí, najmä tí v strede poľa, alokovali na tohtoročnú sezónu len minimum zdrojov a sústredili sa na rok 2026.
Red Bull sa rozhodol inak. Nová podlaha do Monzy, nové predné krídlo do Singapuru a niekoľko noviniek do Mexika ukazujú, že v tíme dlho pracovali aj na vývoji tohtoročného monopostu. Rozhodli sa v Milton Keynes skompromitovať alebo dokonca obetovať budúcu sezónu?
„Ak vezmeme do úvahy niektoré sťažnosti Red Bullu z úvodu sezóny, azda mali väčší priestor na efektívny vývoj auta na rok 2025. A možno radšej obetujú niečo zo sezóny 2026, pretože v súvislosti s rokom 2026 môžu mať iné problémy, tak si povedali: Koncentrujme sa na sezónu 2025,“ povedal šéf McLarenu Andrea Stella.
Je to logický záver a už trochu zavedená pravda vo Formule 1, že čím viac zdrojov a času investujete do vývoja nového auta, tým lepšie na tom budete na začiatku nového cyklu pravidiel. Nefunguje to však exaktne a Helmut Marko šéfovi McLarenu ochotne pripomenul, že veľmi podobne to Red Bull urobil aj v roku 2021 a v nasledujúcej sezóne pri obrovskej zmene pravidiel vyhral 17 z celkových 22 veľkých cien.
„V roku 2021 to bol rovnaký príbeh. Toto Wolff si vtedy robil vážne starosti, že v sezóne 2022 budeme nekonkurencieschopní,“ vyhlásil Marko.
Rakúšan vysvetlil, že neskorý vývoj je prostou súčasťou DNA Red Bullu. Tento tím to takto robí už od nepamäti. Najprv si dopraje viac času na pochopenie svojho monopostu a následne prinesie vylepšenia. To však vraj neznamená, že do auta investoval viac ako ostatné tímy, ktoré chrlia vylepšenia v skoršej fáze.
„Súčasťou našej filozofie je, že aj pri zmene pravidiel pracujeme, kým dokážeme zostať konkurencieschopní. Platilo to zakaždým pri posledných troch zmenách predpisov. Ak teda nemajú nič iné, čoho by sa obávali, tak nech sa páči,“ odkázal Marko so smiechom McLarenu.
Helmut zároveň odmietol náznaky McLarenu, že by Red Bull mohol obetovať projekt pre rok 2026, aby pomohol svojim šanciam na titul v tejto sezóne. „Vieme, čo robíme,“ vyhlásil.
„Potrebujete podrobný plán a disciplinovaných ľudí. Oba tieto prvky v tíme máme. Nemyslíme si teda, že sme pred rokom 2026 v nevýhode,“ dodal poradca Red Bullu.







