Hamilton prenechal nové krídlo Russellovi: Veľmi nám to uľahčil, hovorí Shovlin
Pre Mercedes bolo v minulosti veľmi nezvyklé, aby vylepšenia dostal len jeden z pilotov. Tím má vo zvyku počkať, kým nevyrobí aspoň dva kusy z novej špecifikácie. Časy sa však menia a v Monaku mal Mercedes len jeden kus nového predného krídla. Dilemu o tom, kto by ho mal dostať, vraj veľmi rýchlo vyriešil Lewis Hamilton.
Často vidíme, že vylepšenia dostane na auto len jeden z pilotov. V tomto roku tak urobili napríklad McLaren alebo Williams. Otázku, kto by mal dostať nové diely, rieši každý tím po svojom. Často sa jazdci pri nasadzovaní noviniek striedajú. Ak uprednostnia jedného, pri ďalšej príležitosti bude uprednostnený jeho tímový kolega. McLaren a Williams v tomto roku uprednostnili lepšieho z pilotov v celkovom hodnotení šampionátu, a tak dostali nové diely Lando Norris a Alex Albon.
Pred monackým víkendom stál pri nasadzovaní nového predného krídla pred podobnou dilemou aj Mercedes. V skutočnosti to však nebola dilema, lebo Lewis Hamilton ju veľmi rýchlo vyriešil. „V Montreale budeme mať dostatočný počet predných krídel,“ povedal šéf traťových inžinierov Andrew Shovlin. „Obvykle to znamená aspoň tri kusy – po jednom pre každého jazdca a jeden náhradný. Nie sme však schopní vyrobiť naraz tri predné krídla.“
„Do Monaka sme dokázali pripraviť jeden kus na piatok. Už pred časom sa nás piloti pýtali, prečo vždy čakáme, kým nemáme dostatočný počet. Prečo jednoducho nenecháme, aby s novým dielom jazdil aspoň jeden z nich? Dohodli sme sa teda, že vzhľadom na našu situáciu sa potrebujeme zlepšiť a potrebujeme sa učiť, takže je vlastne celkom dobré, keď budeme jazdiť s dvoma rôznymi špecifikáciami,“ priznal Shovlin.
Diskusia o tom, kto dostane nový kus, vraj neprebiehala veľmi dlho. Lewis Hamilton vraj hneď povedal, že nové krídlo si môže vziať jeho tímový kolega. „Lewis povedal, nech krídlo necháme Georgeovi. Ak prídu v budúcnosti preteky, na ktorých budeme mať len jeden kus nového dielu, tak sa vystriedajú. Lewis nám však rozhodnutie značne zjednodušil,“ povedal Shovlin.
Monako je veľmi netradičné miesto na nasadzovanie vylepšení. Mercedes však odchádza z Monte Carla s dobrým pocitom. „George bol spokojný s pocitom v aute a mal dojem, že sme urobili krok správnym smerom. Rozhodne sme teda spokojní s tým, čo sme doteraz videli. Viac sa však naučíme v Montreale a najmä na tratiach ako Barcelona,“ dodal Shovlin.