logo F1online.skF1online.sk

Shovlin: Nerátali sme s tým, že zastaví aj Verstappen

Lewis Hamilton
© Martin Trenkler
Milan Kubala
Milan Kubala30. 5. 2024

Keď sa Mercedesu v Monaku nepodaril undercut na Maxa Verstappena, všetci sa svorne chytali za hlavy. Strieborné šípy sa oň totižto ani nepokúsili. Toto Wolff to označil za chybu tímu, šéf traťových inžinierov Andrew Shovlin však prezradil, že Mercedes sa vôbec nesnažil o undercut na obhajcu titulu.

Lewis Hamilton sa zastavil u svojich mechanikov po nové pneumatiky v 51. kole. Inžinier mu prikázal zajazdiť “normálne” a nie “kritické” výjazdové kolo. Okrem toho mu dal za úlohu jazdiť o dve sekundy pod svoje možnosti. Tieto približne dve sekundy mu nakoniec chýbali na to, aby to bolo na výjazde z boxov tesnejšie.

“Nikdy by sme si nepomysleli, že sa nám podarí undercut na Maxa,” analyzuje preteky vo videu z dielne Mercedesu Andrew Shovlin. “Keby sme zastavili, pretože za nami nikto nebol, a mali by sme voľnú trať, oni by sa pre pitstop nerozhodli za predpokladu, že by nemali dostatočné okno na to, aby sa na trať vrátili pred nami.”

“Mysleli sme si, že to dopadne inak: Lewis sa dotiahne na Maxa, ktorý nezastaví. Max by bol na použitých pneumatikách a Lewis na novej sade by dokázal dostať Maxa pod tlak. Nemysleli sme si, že to zmení situáciu v pretekoch, no v prípade nepravdepodobného scenára, že by mal George problém dôjsť až do cieľa, nám to dodalo isté záruky,” popísal úvahy na boxovom múriku.

Ak Mercedesu šlo len o to, aby mal Hamilton nové a Verstappen staré pneumatiky, tiež trestuhodne pohorel. Skončilo sa to totiž najhorším možným scenárom; Hamilton sa tak “vliekol”, že Red Bull sa ani nemusel báť undercutu a s prehľadom prezul.

“Nedopadlo to dobre, pretože sme Lewisovi nepovedali, aby vo výjazdovom kole zabral,” priznáva Shovlin. “Max mal nakoniec priestor na pitstop. Túto možnosť mal preto, že sme my nešli naplno. On mohol navyše zatlačiť a dobehnúť Georgea. Získal čas, keďže manažoval, a podarila sa mu zastávka s tým, že sa vrátil na trať pred nami.”

Red Bull týmto darčekom nepohrdol. “Nechceli sme, aby Max skončil za Georgeom na čerstvej sade pneumatík. Nebolo to ideálne, ale videli ste, že to v Georgeovom prípade nevyzeralo na stratu pozície. Dobre manažoval svoje pneumatiky a ku koncu mal fajn gumy.”

Mercedes v nedeľu ukázal, že potrebuje pracovať aj na komunikácii. Kombinácia “normálneho” výjazdového kola s príkazom “zatlač” je niečo, na čo sme zvyknutí v podaní inžinierov Ferrari, nie precíznej nemeckej stajne.

“V tejto oblasti sme určite mali mať väčší poriadok,” pripustil 50-ročný rodák z Liverpoolu. “Naša správa mohla byť jasnejšia, ale stalo by sa len to, že Lewis by mal nové pneumatiky. Stále by dokázal zajazdiť najrýchlejšie kolo, čo bola jedna z vecí, o ktorých sme uvažovali. A dokázal by dostať Maxa trochu pod tlak.”

Súvisiace články

Diskusia