logo F1online.sk

Kvjat vysvetlil svoje trápenie z úvodu roka: Nevedel som sa zladiť s autom

Daniil Kvjat
© Scuderia AlphaTauri
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík10. 11. 2020

Interný súboj v tíme AlphaTauri bol od počiatku sezóny jednostranný. Pierre Gasly získaval drvivú väčšinu bodov a jeho kolega Daniil Kvjat pri ňom vyzeral ako začiatočník. Ruský pretekár sa však od pretekov k pretekom zlepšoval a na Veľkej cene Emilia Romagna dokázal, že určite nezabudol točiť volantom.

Interný súboj v tímoch Ferrari, Renault a AlphaTauri sa od začiatku roka vyvíja absolútne jednoznačne. Rozdiel medzi prvým a druhým jazdcom je niekedy až priepastný. Pred Veľkou cenou Emilia Romagna viedol Pierre Gasly pred Daniilom Kvjatom hrozivým pomerom 63:14. Ruský pretekár však v Taliansku predviedol solídnu jazdu a aj vďaka vypadnutiu tímového kolegu stiahol stratu o dvanásť bodov. Náhoda to vraj nie je.

„Od úvodu sezóny som nebol schopný sa s autom zladiť. Pocit z volantu nebol vôbec skvelý,“ vysvetlil Daniil Kvjat nedávne zlepšenie svojich výkonov pre Motorsport.com. „Pristúpili sme preto k zmenám niektorých vecí, aby sme čo najviac zlepšili moje pocity v ňom.“

„To znamená, že sme sa niektorých vecí museli vzdať a tiež sa niečo naučiť. Myslím, že od toho bodu sa to omnoho zlepšilo. Iste, chápanie niektorých vecí muselo začať od začiatku, napríklad nastavenie a podobne, no pocit v aute sa zlepšil. Bolo oveľa konzistentnejšie,“ povedal Kvjat, ktorý vysvetlil, že oný zlomový prielom nastal v Belgicku.

„Už hneď od Spa som bol schopný dodávať v kvalifikácii konkurencieschopné časy. Veci sa začali zlepšovať a bol som omnoho spokojnejší,“ dodal ruský pretekár, ktorý však nechcel presne špecifikovať, aké zmeny na aute v AlphaTauri urobili.

„Je to z každého rožku trošku. Nemôžem ísť veľmi do detailov, ale sú veci, na ktorých môžete zapracovať, aby ste ten pocit zlepšili. Napríklad posilňovač riadenia, ale i ďalšie veci,“ povedal Kvjat.

„Počas sezóny je to trochu risk, pretože to nemusí byť nič jednoduché, čo treba zmeniť a môžete to ešte zhoršiť. Našťastie sa to nestalo.“

Svoj výkon na Imole považuje ruský pretekár za dôkaz toho, že sa veci hýbu správnym smerom. Daniil konečne zabral a priviezol „domov“ solídnu porciu bodov. Na druhú stranu, aj v Taliansku za svojim tímovým kolegom zaostával, hoci už nie tak výrazne.

„Už som bližšie a dokážem byť oveľa konkurencieschopnejší, v porovnaní s Pierrom. Mal som pocit, že on sa v aute cítil komfortne kedykoľvek a kdekoľvek už od začiatku sezóny. Samozrejme, odviedol tiež fantastickú robotu. Niekedy sadnete do auta a už od začiatku vám sedí, inokedy si poviete: ‚Dobre, toto mi nevyhovuje, poďme na tom zapracovať‘. A to sa stalo mne v tomto roku,“ povedal Kvjat.

„Som však spokojný s tým, moja strana garáže zareagovala a nakoniec to zlepšila.“

Súvisiace články