logo F1online.skF1online.sk

Cunoda má za sebou prvé testy v F1, Franz Tost bol očarený

Juki Cunoda
© Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala5. 11. 2020

Junior Red Bullu a dnes už takmer istý kandidát na sedačku v AlphaTauri Juki Cunoda si splnil ďalšiu povinnosť na ceste do F1. V stredu splnil jednu z podmienok zisku superlicencie, na okruhu v Imole odjazdil viac ako 300 kilometrov v monoposte STR13 z roku 2018. Nebola to len taká vyhliadková jazda, šéfa tímu Franza Tosta japonský pretekár príjemne prekvapil.

Z vyjadrení Red Bullu začína byť evidentné, že Juki Cunoda sa v budúcom roku predstaví vedľa Pierra Gaslyho. Dôležité preňho bude získať superlicenciu, čo sa mu však za predpokladu, že v šampionáte F2 udrží aktuálne tretie miesto, poľahky podarí.

Franz Tost sa po strede v Imole zrejme nebude sťažovať na nový prírastok vo svojom tíme. Ohromila ho Cunodova rýchlosť, konzistentnosť a tiež reakcie juniora Hondy pri nastavovaní monopostu.

“Mali sme veľmi produktívny test tu v Imole, keď Juki zvládol odjazdiť 352 kilometrov,” hovorí Franz Tost. “Ráno bolo trochu vlhko, a tak sme začali na gumách do dažďa. Aj napriek tomu sa Juki okamžite s autom spoznal. Keď sme teda prezuli na sliky, hneď si zlepšil časy na kolo. Bolo to dosť ohromujúce.”

“Po obedňajšej prestávke sme pokračovali s novou sadou pneumatík a ešte sa zlepšil. Ukázal, že sa v aute cítil každým kolom pohodlnejšie. Juki nám dal cennú spätnú väzbu o správaní auta, čo sedelo s našimi očakávaniami,” pokračuje šéf AlphaTauri. “Jeho posledný výjazd bola simulácia pretekov. Bol veľmi konzistentný, čo je jasný dôkaz toho, že mal všetko pod kontrolou. Tešíme sa na jeho ďalší test v Abú Zabí.”

Cunoda si vyskúšal jazdu na suchej aj vlhkej trati, no čo je dôležitejšie, monopost, ktorý sa svojimi nárokmi podobá tým tohtoročným. Japonca aj trochu prekvapil, hlavne po stránke nárokov na kondíciu jazdca.

“Jazdilo sa s ním ľahšie, ale fyzicky to bolo náročnejšie,” hodnotí stredu v Imole Cunoda. “Čakal som, že po fyzickej stránke to bude menej náročné, hlavne na krk. Keď jazdím v F2, tak krk veľmi necítim, mám pomerne silné krčné svalstvo. Potom, čo som jazdil v aute F1, som ho dosť cítil, hlavne v brzdných zónach. Brzdná sila je vyššia, než akú som čakal. Musím veľa trénovať na ďalšiu jazdu.”

Prekvapilo ho ale ešte niečo iné. “Potom, čo som šliapol na plyn, som okamžite zacítil veľkú silu motora, čo vo Formule 2 nemáme. Výkon je vyšší, než som čakal. Dokonca aj v daždi bol poriadne vysoký, spočiatku som s tým mal problém. Teraz v daždi som cítil väčší výkon ako v F2 na suchu. Toto bolo dnešné najväčšie prekvapenie.”

Red Bull Content Pool
Red Bull Content Pool
Red Bull Content Pool
Red Bull Content Pool
Red Bull Content Pool
Red Bull Content Pool

Súvisiace články

Diskusia