Inžinier prezradil, koľko Bottas strácal kvôli súčiastke Ferrari
Sebastian Vettel sa v úvode Veľkej ceny Emilia Romagna dostal do kontaktu s Kevinom Magnussenom a prišiel o koncovú lištu predného krídla. Tá následne čakala na trati až do okamihu, ako ju v ďalšom kole „pozbieral“ Valtteri Bottas. Zasekla sa mu v oblasti deflektorov a narúšala tok vzduchu okolo auta.
Inžinieri Mercedesu si na dátach všimli, že auto stráca grip, ale nechápali, čo sa deje. Šéfinžinier pre dianie na trati Andrew Shovlin vraj len bezmocne krčil plecami. „Videli sme veľký pokles výkonu,“ uviedol. „Z hľadiska času na kolo išlo o sedem alebo osem desatín sekundy.“
Kompetentní v Mercedese si pôvodne mysleli, že senzory vyhadzujú chybné dáta. Na druhej strane videli, že Valtteri si nedokáže vybudovať náskok, aj keď by to v tých okamihoch potreboval.
„Je veľmi ťažké vyjadriť absolútnu časovú stratu, pretože takéto veci sa dokážu v jednotlivých miestach okruhu správať nelineárne, teda pri jazde iným smerom v zákrutách sa môžu správať výrazne inak. Už od začiatku sme však nechceli veriť tomu, aký veľký to má vplyv a vlastne sme ani nevedeli, čo to je.“
„Keď si uvedomíte, aká veľká súčiastka to bola a rovnako to, že je červená, tak nebudete veriť tomu, že na kamerách sme ju nevideli. Bola tam však dosť dobre vložená a zvonku viditeľné miesto bolo čierne. No a keďže je čierne aj celé naše auto, nevideli sme ju,“ zasmial sa Shovlin. „Ak by sme ju videli, mohli sme byť efektívnejší už počas prvej zastávky. Ale Valtteri mal smolu.“
Bottas si úlomok pred nájazdom na neho všimol a vyhol sa mu tak, aby ho neprešiel pneumatikou. Auto ho však následne doslova vcuclo.
„Určite sa rozhodol dobre, že cez to neprešiel. Ak by na to vyšiel gumou, veľmi pravdepodobne by okamžite dostal defekt. Rozhodol sa teda dobre. Napokon ho to však spomaľovalo takmer celé preteky,“ dodal Andrew Shovlin.