Aj mňa štve, že hovorím stále to isté, odkázal frustrovaný Wolff
Priebeh sezóny, výsledky a vyjadrenia Mercedesu vyzerajú tretí rok po sebe veľmi podobne, ale ich problémy sú odlišné. Celé to vyzerá a pôsobí veľmi podobne a po ďalšom neúspechu v austrálskej kvalifikácii si už aj Toto Wolff uvedomil, že zakaždým opakuje to isté, ale inak to skrátka nejde.
Ferrari a McLaren opäť jasne vpredu. Aston Martin a dokonca aj RB predstavovali pre Mercedes vážnu hrozbu a nakoniec to aj potvrdili. Júki Cunoda a Lance Stroll spoločnými silami poslali predčasne pod sprchy Lewisa Hamiltona a japonský mladík nebol ďaleko od toho, aby na štarte stál aj pred Georgeom Russellom.
Je to ďalší začarovaný kruh, z ktorého niet úniku, a po kvalifikácii si aj šéf stajne Toto Wolff uvedomil, ako musia vyzerať jeho rozhovory, ktoré sú z vonkajšieho pohľadu zakaždým na jedno kopyto. „Je to únavné, pretože v treťom tréningu sme boli do jednej desatiny za súpermi. Podmienky sa mierne zmenili, ale to nie je žiadna výhovorka. Skrátka máme ťažko zvládnuteľné auto, ktoré sa pohybuje vo veľmi úzkom okne,“ vysvetlil opäť raz sklamaný Rakúšan.
„Aj ja sám som naštvaný, že opakujem stále to isté, ale skrátka musíme pokračovať v práci a pokúšať sa o zlepšenie. Toto nie je dôsledok nedostatku snahy, ale jednoducho to nestačí,“ dodal Wolff.
Ak to teda nie je nedostatkom snahy, čím to je? Hovorí sa o všetkom možnom, o nestabilnej zadnej časti, nepredvídateľnosti, nefunkčných simuláciách atď. Podľa šéfa stajne však nie je odpoveď jednoduchá. „Myslím si, že je to zložitejšie. Je to o celkovej interakcii aerodynamiky, mechaniky a pneumatík. Musíme však skloniť hlavy, sústrediť sa a pretĺcť sa cez to všetko,“ vyzval svoj tím Wolff.
Keď sa nad tým však zamyslíme a potom sa pozrieme na tohtoročný Red Bull, ktorý v sebe nesie prvky minuloročného Mercedesu, možno by mal tím hľadať riešenia inde ako v aerodynamickom koncepte. Pri pohľade na stratu na najlepších je jasné, že Lewis Hamilton a George Russell nemôžu pomýšľať na útok na najlepších a uvedomuje si to aj boss stajne.
„Myslím si, že by bolo iluzórne hovoriť o zmenšovaní straty na Red Bull v krátkodobom horizonte. Stále však verím, že v tomto monoposte toho nájdeme viac. Pri výkonoch podobným tým dnes ráno vidíme, že nemáme zlé auto, ale stále vypadáva a vracia sa do výkonnostného okna. Musíme na tom pracovať,“ povedal Wolff.