logo F1online.sk

Zmrazenie motorov nepodporí ani Renault: „Mali ste sa pýtať skôr,“ odkazuje Abiteboul

Cyril Abiteboul
© Renault Sport
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík31. 10. 2020

Po oznámení Hondy, že odchádza z Formuly 1, pribehol tím Red Bull s iniciatívou, ktorá navrhuje zmrazenie vývoja motorov od roku 2022. V Milton Keynes by totiž radi prevzali program Hondy pod svoje krídla, nemôžu si však dovoliť investovať ťažké milióny do vývoja. So jednohlasným súhlasom sa však snaženie Red Bullu nestretlo.

Kým Mercedes bol podľa vyjadrenia svojho šéfa ochotný prikývnuť, na odpor sa stavajú Ferrari a Renault. Pozícia talianskej automobilky je známa prakticky už od víkendu v Portugalsku, postoj „červených“ potvrdili ako Louis Camilleri, tak Mattia Binotto.

„Tak v prvom rade nesmieme zabudnúť, že zmrazenie motorov už je dohodnuté na rok 2023. Je to súčasť pravidiel, ktoré boli odsúhlasené všetkými tímami,“ vyhlásil Mattia Binotto. „Tento termín bol tak stanovený preto, aby sme sa mohli pripraviť na nové motory od roku 2026. Podľa mňa je dnes dôležitejšie nájsť tú správnu cestu, ktorou sa treba vydať do budúcna. Potrebujeme jasnú víziu a potom dlhú diskusiu. To je dnes hlavnou prioritou.“

K tomuto názoru sa pripája aj francúzsky Renault, ktorého pohonná jednotka je najmocnejšou zbraňou monopostu R.S.20, a teda aj stajne z Enstone. Jej boss, Cyril Abiteboul, novinárom v Taliansku potvrdil, že jeho tím zmrazenie vývoja o rok skôr nepodporí. Red Bull sa síce nádejal, že v tomto prípade dokáže veto Scuderie prelomiť, no Parížanove slová znamenajú zrejme definitívny škrt cez rozpočet pre Hornera a spol.

„Som proti zmrazeniu vývoja motorov,“ vyhlásil Abiteboul rozhodne pre Motorsport.com. „Ak by ste sa ma opýtali tak pred šiestimi mesiacmi, takýto nápad by som podporil. Niekoľkokrát sme bojovali za zníženie rozpočtového stropu, zredukovanie nákladov na vývoj podvozkov a podobne. Takisto sme chceli zraziť náklady na motory. Boli to však Honda a Red Bull, ktorí sa postavili proti, čo sme akceptovali.“

„Odvtedy sme sa vydali inou cestou, tvrdo sme pracovali na vývojových plánoch pre rok 2022. Môj názor na zmrazenie vývoja motorov je už iný, než som mal pred šiestimi mesiacmi. Nemáme o to žiadny záujem, takže túto žiadosť nepodporíme,“ dodal Abiteboul, ktorý sa pripojil k Binottovi a hlási, že Formula 1 by mala venovať viac pozornosti novým motorovým pravidlám, než zmrazeniu tých súčasných.

„Je pravdou, že teraz potrebujeme prediskutovať čo možno najlepšie strednodobé riešenie motorovej otázky, nielen z pohľadu udržateľnosti. Chceme diskutovať o budúcnosti pohonných jednotiek, nie o ich zmrazení,“ uzavrel Abiteboul.