logo F1online.skF1online.sk

Hyundai sa podľa Abiteboula zaujíma o F1, ale ešte na ňu nie je pripravený

Thierry Neuville, Hyundai
© X/Hyundai Motorsport
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík7. 8. 2024

Prejavia ďalšie automobilky záujem o vstup do Formuly 1? Príklady Alpinu, Audi či General Motors pôsobia skôr odstrašujúco a je otázne, či nedávny záujem výrobcov automobilov a nových tímov nezalepila oči Liberty Media. Mal by náš šport naďalej robiť všetko pre to, aby prilákal veľké značky? Jeden nemalý záujemca sa ozval, ale jeho príchod vraj nemáme očakávať v krátkodobom horizonte.

Aj keď je záujem o Formulu 1 medzi automobilkami najväčší za dlhé roky, príklad tímu Alpine, ktorý uzatvára svoje motorové oddelenie, by mal pre všetkých slúžiť ako výstraha. Aj projekt Audi má pri doterajšom pohľade ďaleko od rozprávky a spojenie General Motors s Andrettim je taktiež neúspešné, ale z úplne iného dôvodu.

Napriek tomu je Formula 1 svojou popularitou, sledovanosťou a ekologickými cieľmi naďalej atraktívna pre veľké automobilky. Podľa šéfa jej športového oddelenia Cyrila Abiteboula pozorne skúma situáciu aj kórejský Hyundai, ktorý s Thierrym Neuvillom momentálne vedie jazdecký i tímový šampionát WRC.

„Sledujeme to,“ priznal Abiteboul. „Sme globálna značka. Ak prirátate aj automobilky Kia a Genesis, tak sme s predajom sedem miliónov áut tretia najväčšia automobilka na svete. Máme potrebnú hĺbku, dosah na marketingovom trhu aj finančné krytie, aby sme mohli expandovať.“

„Pre nás sú pri pôsobení v motoršporte kľúčové zlepšenie nášho produktu a nové technológie. Keď sa v týchto oblastiach objaví čokoľvek, zvážime to, ale zatiaľ sme sa nerozhodli. Sústredíme sa na WRC, chceme tu vyhrať a zvyšok je súčasťou pokračujúcich diskusií,“ dodal Abiteboul.

Ten má za sebou dlhoročné a nie príliš úspešné pôsobenie vo Formule 1, hoci príklad továrenského tímu Renault, ktorému šéfoval, ukazuje, že v tejto stajni to nemá jednoduché žiaden šéf. Cyril viedol aj Caterham v čase jeho predsmrtných kŕčov. Pocit nedokončenej práce by teda mohol byť veľmi silný, ale na otázky ohľadne najväčšej motoristickej triedy odpovedá zatiaľ rezervovane.

„Myslím si, že na Formulu 1 nie sme pripravení,“ priznal Abiteboul. „F1 má vlastný svet, takže ak sa nechcete stať iba sponzorom – o to nemáme záujem, keďže sme veľmi autentickí a nechceme platiť účty za iných –, tak potrebujeme mať pod kontrolou technológie. Preto je jasné, že nie sme pripravení. Možno nás to zaujíma z dlhodobého hľadiska, ale v krátkodobom horizonte na to absolútne nie sme pripravení.“

Čo to vlastne znamená? Keď mal Abiteboul uviesť nejaký časový rámec, nahlas sa zamyslel, že keď nasledujúci cyklus pravidiel vo Formule 1 potrvá od roku 2026 do roku 2030, tak „najbližšie by k tomu mohlo dôjsť v roku 2031, ale nehovorím, že sme sa rozhodli pre rok 2031, len že je to päťročný proces“. Použil pritom ako príklad Audi, ktoré „sa v roku 2021 rozhodlo pre vstup v roku 2026“.

Súvisiace články

Diskusia