logo F1online.sk

Peter Sauber: Kimi je stávka na istotu

Peter Sauber
© Twitter/Alfa Romeo Racing
Milan Kubala
Milan Kubala30. 10. 2020

Kimi Räikkönen je už najskúsenejším pilotom Formuly 1 všetkých čias. Tento rekord posunie ešte ďalej, veď v budúcej sezóne ho čaká ďalších zhruba dvadsať veľkých cien. V poslednej časti budúceho ročníka oslávi 42 rokov, no to určite neznamená, že by Iceman patril do starého železa, zdôrazňuje Peter Sauber, zakladateľ rovnomenného tímu.

Sauberov tím sa vo Formule 1 prvýkrát objavil v roku 1991. Stal sa z neho jeden z tradičných tímov, no keď v roku 2016 narazil na vážne finančné problémy, uvedomil si, že potrebuje injekciu. Peter Sauber predal všetky podiely švajčiarskej investičnej spoločnosti Longbow Finance a zo športu sa stiahol.

Na Formulu 1 ale určite nezanevrel. “V spoločnosti už nie som dobré štyri roky, už nevlastním žiadne podiely. Je ťažké sa rozlúčiť s niečím, čo ste toľké roky budovali celým svojím srdcom. Formulu 1 veľmi poctivo sledujem v televízii a na ploche mám detailné časy a dátumy od FOM. Ak ste na to boli celé roky zvyknutí, viete z toho veľa vyčítať,” prezradil v interview pre Speedweek.

Tímu sa podarilo dostať z finančných problémov. Veľkou pomocou bolo nájdenie silného partnera. Alfa Romeo bola najskôr titulným sponzorom, no dnes už monoposty dokonca jazdia pod jej menom. V jednom z kokpitov navyše sedí jeden z najobľúbenejších pilotov Formuly 1.

Úsmevy na tvárach ľuďom určite vyčarili dnešné správy, že Kimi Räikkönen vo Formule 1 zostáva. Podľa Saubera ide o veľmi rozumnú voľbu, keďže všetci vedia, čo môžu od Icemana čakať. “Kimi je stávka na istotu. Ak má šancu niečo získať, pokračuje, bojuje a je rýchly. Pre tím je veľmi cenný, viem to od zamestnancov. S inžiniermi tvrdo pracuje. A tiež je pravidelným návštevníkom továrne tímu v Hinwile.”

Len keby mal lepší monopost a mohol predvádzať pekné súboje o vyššie priečky… Kde Alfa Romeo najviac stráca? “Pokiaľ ide o šasi, tento tím je na úrovni Ferrari. Charles Leclerc je top jazdec. Ak je o čosi viac vpredu, je to spôsobené jazdcom, nie autom Ferrari,” vyhlásil Sauber.

“Hendikep, ktorý teraz Alfa Romeo a Sauber majú, je v motore. Nechýba im tak veľa, aby v strede poľa zvádzali boje s AlphaTauri, McLarenom a Renaultom. Keby mali o pár koní viac, všetko by vyzeralo inak. V každom prípade aj auto sa má kde zlepšovať,” uznal na záver.

Súvisiace články