logo F1online.sk

Pole je omnoho vyrovnanejšie, než si ľudia myslia, odkázal Pérez

Sergio Pérez
© X/Red Bull
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík22. 2. 2024

Za nami je druhý deň predsezónnych testov a po skutočne dominantnom nástupe Maxa Verstappena a Red Bullu vzplanula iskierka nádeje. Keď sa vo štvrtok posadil do auta Sergio Pérez, postihli obhajcov titulu prvé problémy. RB20 okrem toho nejazdila tak dominantne ako v rukách Verstappena. Aj keď ani druhý deň nič nezmenil na premise, že Red Bull má spomedzi desiatich tímov stále najsilnejší balík.

Aj keď vo štvrtok zasadol Sergio Pérez do úplne rovnakého auta ako v stredu Verstappen, zrazu sa vyskytli problémy. Mexický pretekár mal najprv problém s prehriatymi brzdami, čo pri minimalistických chladičoch RB20 vyvolalo prvé zdvihnuté obočia, potom ho popoludní postihol elektronický problém. Nebolo to však nič vážne a 129 kôl na jeho konte dokazuje, že Red Bull splnil celý svoj naplánovaný program.

Verejnosť však najviac zaujíma, aké je aktuálne rozloženie síl, prípadne aký veľký je v skutočnosti náskok Red Bullu. Pérez však v tomto smere odmieta reči o absolútnej dominancii jedného tímu. „Ja si rozhodne myslím, že je to vyrovnanejšie, než si ľudia myslia,“ vyhlásil Mexičan.

„Nemyslím si však, že sme sa príliš pozerali na našich súperov. V súčasnosti sa sústredíme na našu prácu. Boli sme zaneprázdnení naším programom. Myslím si, že v piatok získame o niečo lepší obraz o celkovej situácii, ale definitívne sa to rozlúskne až budúcu nedeľu,“ skonštatoval Pérez s odkazom na úvodnú Veľkú cenu Bahrajnu, ktorá sa však neuskutoční tradične v nedeľu, ale už v sobotu.

Nič to však nemení na tom, že nový monopost RB20 sa mu pozdáva. Red Bull svojím dizajnom zaskočil mnohých a výnimkou nebol ani samotný pilot tímu. „Áno,“ odpovedal Pérez na otázku, či bol šokovaný pri prvom pohľade na RB20. „Vlani sme mali veľmi dominantné auto. Asi sme všetci očakávali, že budeme pokračovať s rovnakým konceptom, ale Red Bull nás vždy prekvapí. Ľudia v továrni majú poriadnu odvahu a odviedli skvelú prácu.“

Nový monopost pritom nie je len krokom úplne iným smerom, ale zároveň krokom správnym smerom. „Auto je rozhodne krok správnym smerom,“ pritakáva Pérez. „Tento okruh je, samozrejme, veľmi náročný a od rána do večera sme skúšali rôzne nastavenia. Je to veľmi zložité, pretože trať sa mení takmer s každým výjazdom, takže v podstate všetko vychádza z vášho pocitu.“