logo F1online.sk

Problém s nestabilnou zadnou časťou sme vyriešili, vyhlásil Allison

Lewis Hamilton
© Twitter/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík18. 1. 2024

Mercedes mal v posledných dvoch rokoch celý zoznam problémov. Monoposty W13 a W14 neboli víťaznými strojmi a okrem občasných zábleskov skvelej rýchlosti priniesli ich jazdcom len frustráciu. Sťažnosti sa hromadili a nestabilná zadná časť sa stávala pravidelným terčom Lewisa Hamiltona a Georgea Russella. Technický riaditeľ Mercedesu James Allison však pred štartom novej sezóny tvrdí, že tímu sa podarilo vyriešiť túto problematickú oblasť.

Veľmi úspešný konštruktér, ktorý sa v minulom roku vrátil na čelo technického oddelenia Mercedesu, mal v posledných mesiacoch plné ruky práce. Z monopostu W15 musí byť, na rozdiel od jeho otca a deda, úspešný stroj. Jedno víťazstvo za dva roky nestačí a uvedomuje si to aj James Allison.

Nový monopost už jazdci a inžinieri intenzívne testujú na simulátore. Prvé optimistické správy priniesol nedávno Toto Wolff a teraz sa k nim pridali aj slová technického riaditeľa, hoci cítiť, že James pri komunikácii s verejnosťou našľapuje opatrnejšie. „V tejto časti roka je nemožné, aby ste mali iné pocity ako obavy, vzrušenie a strach,“ prehlásil Allison, ktorého cituje Autosport.

„Zakaždým cítite takéto emócie a dokážem si predstaviť, že dokonca aj v Red Bulle po roku skvelých výkonov nespávajú celkom sladko, pretože nikto nevie, s čím prídu ostatní. Napriek všetkému však k niečomu môžeme upínať naše nádeje, keďže niektoré otravné vlastnosti zadnej časti nášho monopostu budú k nám po novom o niečo priateľskejšie a s autom sa bude jazdiť lepšie. Všetko sú to len simulácie, ale napriek tomu máme dôvod veriť, že sme dosiahli určitý pokrok v tejto oblasti,“ povedal Allison.

Neposlušný zadok bol pritom len jedným z veľkých problémov. Auto malo priveľký odpor vzduchu, bolo pomalé na rovinkách, pomaly dostávalo pneumatiky do pracovného okna a tým pádom strácalo v kvalifikáciách. Red Bull bol po všetkých stránkach o niečo lepší, tým pádom univerzálnejší a nakoniec aj absolútne dominantný.

Ako veľmi je možné tieto autá zrýchliť?

Allison však vyjadril ešte jednu myšlienku, ktorá by v roku 2024 mohla byť kľúčová. Anglický konštruktér si myslí, že pri týchto technický pravidlách existuje oveľa jasnejší limit vývoja. To znamená, že tímy môžu jedného dňa naraziť na hranicu, za ktorou sa im budú autá zrýchľovať už len veľmi ťažko.

„Dúfame, že sme s novým autom odviedli dobrú prácu a že sme odstránili niektoré nedostatky, ktoré boli v minulom roku jasne viditeľné,“ hovorí Allison, ktorý však má aj určité obavy. „V našich hlavách sa však skrýva malý chrobák, ktorý spočíva v tom, že pri týchto pravidlách existuje oveľa jasnejšia horná hranica času na kolo, ktorú sú schopné tieto autá dosiahnuť.“

„Táto horná hranica je teraz oveľa jasnejšia ako u staršej generácie áut. Čím viac lásky ste im vtedy dali a čím viac tvrdej práce ste im venovali, tým boli rýchlejšie. Ako keby vývoj nemal žiadny koniec. Aj keď bola v minulom roku dominancia Red Bullu takmer úplná a ani v posledných pretekoch nevyzerali zraniteľne, tak štartový rošt sa postupne približoval,“ povedal Allison.

Súvisiace články