Cunoda v nedeľu netušil, že prepisuje japonskú históriu v F1
Júkimu Cunodovi sa v Abú Zabí podarilo niečo, čo v dejinách Formuly 1 dokázal len jeden iný Japonec. Počas veľkej ceny sa dostal na úplné čelo, ba dokonca tam zotrval celých päť kôl. Pilot AlphaTauri však prezradil, že o tomto úspechu najskôr vôbec netušil.
Spomedzi všetkých jazdcov, ktorí štartovali na stredne tvrdej zmesi, Júki Cunoda zamieril k svojim mechanikom ako úplne posledný. AlphaTauri sa totiž pokúsila odjazdiť celé preteky na jeden pitstop, čo Cunodovi napokon aj vyšlo.
Práve vďaka tejto taktike sa od 18. až do 23. kola držal na prvej pozícii. “Pravdupovediac som nevedel, že vediem celé pole. Dosť ma to prekvapilo,” priznal Júki Cunoda, ktorý vďaka týmto piatim kolám predbehol jediného Japonca v F1, ktorý kedy viedol preteky. Na Veľkej cene Európy 2004 sa vpredu na dve kolá objavil Takuma Sato.
Ocitnúť sa na čele pretekov, čo je to už za úspech, niekto by si mohol povedať. Podstatné je však niečo iné: V Bahrajne sa jazdcom AlphaTauri o niečom takom ani neprisnilo. “Na začiatku sezóny sme nikdy nepomysleli na to, že budeme viesť pole.”
“Je to obrovské, naozaj obrovské zlepšenie. Bez tímového snaženia by sme to nedosiahli. Je šialené, ako naplno tento rok pracovali a takmer na každé preteky prinášali vylepšenia. Zaslúžia si to,” poďakoval sa ľuďom vo Faenze.
Júki Cunoda mal v nedeľu extra motiváciu skončiť vysoko. Keďže z pozície šéfa tímu odchádza Franz Tost, ktorý ho vzal pod svoje krídla a stal sa akýmsi jeho mentorom, chcel sa mu za posledné tri roky odvďačiť tým, že stajni pomôže predbehnúť Williams.
Ôsme miesto na to nakoniec nestačilo. “Nepodarilo sa mi Franzovi odovzdať ten najväčší darček, ale dal som do toho všetko. Tento výkon bol prejavom mojej vďaky.”
Aby AlphaTauri predbehla Williams, nutne potrebovala skončiť na šiestom mieste. Cunodovi na šiesteho Piastriho chýbalo takmer dvanásť sekúnd, a to v úplnom závere takmer spadol za Lewisa Hamiltona.
Možno staviť na dve zastávky? Cunoda pochybuje, či by iná taktika priniesla želaný výsledok. V každom prípade natiahnuť prvý stint bola vraj pripravená stratégia. “Mali sme to v pláne, ale vedeli sme, že to bude ťažké. Načúvali sme pneumatikám a v prvom stinte sa celkom dobre držali. Pomohlo nám to, bol to kľúčový moment. Nakoniec bola naša stratégia OK.”
“Aj keby sme sa rozhodli pre totožnú stratégiu ako top tímy, tak neviem, či by sme obsadili šieste miesto. Nič teda neľutujeme,” zakončil.