logo F1online.sk

Abiteboul nevidí budúcnosť Renaultu čierne

Cyril Abiteboul
© Renault Sport F1
Ladislav Király
Ladislav Király25. 5. 2020

Renault už pred rokmi avizoval veľký útok na najlepšie tímy, ibaže akosi sa nedarí. Šéf tohto zoskupenia Cyril Abiteboul za to čelí značnej kritike a dokonca nie je vylúčené, že francúzska automobilka v športe už dlho neostane. Nejde ani tak o neúspechy na trati, ale do úvahy treba vziať aj súčasnú krízu, ktorá ju posiela na kolená.

Vo Formule 1 to však do budúcna nemusí vyzerať najhoršie. Do platnosti vstúpi rozpočtový strop a aj niekoľko ďalších noviniek, ktoré by sa mali postarať o vyrovnanosť štartového poľa.

„Aktuálne je to veľká kríza, takže ťažko posúdiť, aké budú jej globálne dopady,“ uviedol Abiteboul v rozhovore pre Motorsport.com. „Ale všetky tie veci, ktoré sa dejú: lepšie delenie príjmov, nižší rozpočtový strop – omnoho nižší, ako bol, pričom o tieto čísla sme sa usilovali už roky. Toto by pre nás mohlo byť veľmi dobré. Je to veľmi blízko k úrovni, na ktorej sme fungovali.“

„Podľa mňa je to takto omnoho lepší podnikateľský model. Keď boli v minulosti dostatočne dobré podmienky na to, aby do športu prišlo viacero tovární, tak v budúcnosti budú ešte lepšie,“ pokračoval Francúz, podľa ktorého sa „konečne zmení“ aj to, že do vývoja motorov nebudú investované šialené sumy.

„Náš hlas bol konečne vypočutý a možno je to hlas reprezentujúci zdravý rozum. Všetko sa to uberá správnym smerom, a to pre všetkých, ktorí v športe sú. Som o tom pevne presvedčený.“

Hlavný problém automobiliek je aktuálne v tom, že počas karanténneho obdobia totálne padol predaj automobilov. Budú vôbec ešte chcieť investovať do motoršportu? A ak áno, „neprepnú“ sa na Formulu E, ktorá je ekologickejšia?

„My sme vo Formule 1 boli už od 70. rokov minulého storočia,“ zakontroval Abiteboul. „Boli sme jej lojálni a podľa mňa je dôležité ostať verní svojim koreňom a tomu, odkiaľ pochádzame, histórii.“

Keď si zákazník vyberá auto, sú tieto veci mimoriadne dôležité. „Ide o to, prečo by sa mal viac zaujímať o vašu značku a váš produkt, no nie o ostatné. To, čo máte vo svojej DNA, vo svojej histórii a vo svojom celkovom odkaze sa podľa mňa ráta viac, ako čokoľvek iné,“ dodal Cyril Abiteboul.