V Racing Pointe nechápu, prečo bolo Ferrari v kvalifikácii také silné
Výsledky kvalifikácie na Veľkú cenu Eifelu prekvapili nielen Charlesa Leclerca a Ferrari, ale hlavne súperov, ktorí si už zvykli na to, že Ferrari má problémy dostať sa do finálovej desiatky. Po tomto víkende budú hľadať odpovede na svoj kvalifikačný prepad v mikrosúboji s Ferrari inžinieri Racing Pointu.
Charles Leclerc podal v sobotu najlepší výkon zo “zvyšku sveta”, do ktorého sa tento rok zaradila aj Scuderia Ferrari. Sergio Pérez tentoraz zaostal a získal len deviate miesto. Na Monačana mu chýbalo 0,6 sekundy.
V nedeľu si karty vymenili. Technický riaditeľ Racing Pointu si myslí, že je to vďaka rozhodnutiu tímu nastaviť auto na preteky. “Som si istý, že rovnako ako mnoho iných tímov trávime veľa času pri tom, aby sme správne nastavili naše auto na nedeľu. V sobotu popoludní tak prijímame kompromis, ak je to nutné, v prospech lepšej nedeľnej rýchlosti.”
Prečo by ale Ferrari volilo inú stratégiu? Nürburgring nepatrí medzi trate, na ktorých sa nedá predbiehať. Uprednostniť teda sobotu by malo z celkového pohľadu len malý význam.
Ak Ferrari nestavilo na dobrú štartovú pozíciu, Racing Point má čo rozoberať. “Myslím si, že sa treba pozrieť na to, ako ostatné tímy nachádzajú v sobotu popoludní v kvalifikácii rýchlosť, ktorú my, zdá sa, nemáme. Dobrým príkladom toho je Ferrari.”
“Neviem, kde v sobotu popoludní nabrali takú rýchlosť. Keď však príde nedeľa, sú dobrú polovicu sekundy za nami. Je to veľmi zvláštne,” krútil hlavou Green. “Určite sa na to musíme pozrieť. V sobotu poobede to bude čoraz tesnejšie — tak sa veci majú —, ale zdá sa, že v nedeľu popoludní sa nám darí dostať dopredu.”