logo F1online.sk

Lawson sa vráti do Formuly 1 najneskôr v roku 2025, predikuje Tost

Liam Lawson a Franz Tost
© Getty Images/RB Content Pool
Tomáš Masár
Tomáš Masár1. 11. 2023

Prišiel, presvedčil, odišiel – tak nejak by sa dal zhrnúť doterajší príbeh Liama Lawsona vo Formule 1. Mladučký Novozélanďan naskočil do kráľovnej motoršportu ako náhradník za zraneného Daniela Ricciarda a behom chvíľky si na základe svojich výkonov získal tak srdcia laickej verejnosti, ako aj pozornosť niekoľkých tímov. Napriek tejto skutočnosti zostal pre rok 2024 na ocot, pričom nie je nikde napísané, že sa do F1 ešte vráti. Odchádzajúci šéf AlphaTauri Franz Tost však o návrate 21-ročného pretekára nepochybuje a tvrdí, že sa tak stane najneskôr v roku 2025.

Lawson absolvoval vo Formule 1 doposiaľ iba päť pretekov, v priebehu ktorých však naznačil, že v ňom tkvie celkom solídny potenciál. Behom krátkeho účinkovania v najvyššej motoristickej súťaži mal totiž oproti tímovému kolegovi Júkimu Cunodovi výsledkovo jasne navrch a nie je preto žiadnym prekvapením, že sa začalo hovoriť o Japoncovom nahradení Novozélanďanom.

Napokon ale k ničomu takému nedošlo a zatiaľ čo Cunoda sa vo Formule 1 predstaví aj v nasledujúcej sezóne, Lawsonovi zostali len oči pre plač. Podľa Franza Tosta však nie nadlho. Rakúšan sa domnieva, že sa druhý muž tohtoročného šampionátu japonskej Super Formuly do F1 vráti, a to najneskôr v roku 2025.

„Bol konkurencieschopný od samého začiatku (pôsobenia v F1, pozn. red.), neurobil žiadnu chybu ani nič iné a miesto vo Formule 1 si (nepochybne) zaslúži. Očakávam, že najneskôr v roku 2025 sa do Formuly 1 vráti,“ nechal sa počuť jeden z najdlhšie slúžiacich šéfov.

Podľa Tosta nahráva Lawsonovi fakt, že sa dokázal priam raketovo etablovať na podmienky panujúce vo Formule 1, a to aj napriek minimálnemu počtu odjazdených kilometrov s monopostom F1.

„Liam u nás odviedol fantastickú právu,“ vyjadril sa na adresu mladíka v superlatívoch Tost. „Nesmieme zabudnúť na to, aké podmienky panovali na trati v Zandvoorte, keď pre nás prvýkrát jazdil. Nebol na ne pripravený.“

„Do auta naskočil v momente, keď pršalo, následkom čoho musel nasadiť pneumatiky do dažďa. Nikdy pritom predtým nesedel v aute Formuly 1, ktoré malo obuté wetky. Rovnako tak nemal skúsenosti ani s intermediálkami, no napriek tomu predviedol v Zandvoorte dobrý a bezchybný výkon. Nazdávam sa, že jeho vrcholom u nás boli preteky v Singapure, v ktorých skončil deviaty. Treba brať pritom na zreteľ, že Singapur nie je zrovna ľahká trať,“ doplnil Tost.

Súvisiace články