logo F1online.sk

Japonské vylepšenia dodali Leclercovi sebadôveru

Charles Leclerc
© Scuderia Ferrari Press Office
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík26. 10. 2023

Aj keď americký víkend neskončil a vlastne ani neprebiehal tak, ako si Charles Leclerc a Ferrari želali, faktom zostáva, že monacký pretekár nechal zabudnúť na svoje nedávne trápenie. Po letnej prestávke totiž Carlos Sainz svojho tímového kolegu porážal a vybojoval tiež veľmi dôležité víťazstvo v Singapure. Leclerc sa vtedy posťažoval na správanie monopostu SF-23, čo vraj nakoniec vyriešila upravená podlaha.

V Holandsku, Taliansku a Singapure bolo cítiť, že Sainz má prevahu pred Leclercom, ktorý sa posťažoval, že s nekonzistentným SF-23 nedokáže jazdiť tak, ako mu vyhovuje. Monacký pretekár má rád pretáčavosť a veľmi silnú prednú nápravu, kým Sainz je na tom tak trochu opačne. Španielsky pretekár dokázal v priebehu sezóny nájsť nastavenie, ktoré mu vyhovuje a auto je s ním rýchle, ale pre Leclercov jazdecký štýl nebolo ideálne.

Ferrari nakoniec priviezlo do Japonska upravenú podlahu, ktorej cieľom nebolo ani tak auto zrýchliť, ale skôr zlepšiť jeho jazdné vlastnosti a konzistentnosť. To vraj bola voda na mlyn pre monackého pretekára, ktorý už nemusí hľadať kompromisy pri voľbe nastavenia a zlepšenú formu potvrdil v Austine ziskom pole position. „Presne na to som sa od začiatku sezóny sťažoval, keď sme prišli s veľmi nekonzistentným autom,“ povedal Leclerc.

„Keď sa auto dostalo do pretáčavého šmyku, stratilo množstvo celkového prítlaku a toto vylepšenie malo riešiť presne tento problém. Pomohlo mi to nadobudnúť o trochu viac sebadôvery a taktiež mi to umožnilo nastaviť auto s o trochu silnejšou prednou nápravou, čo mi za normálnych okolností viac vyhovuje, skrátka sa odvtedy cítim v aute viac ako doma. Do konca sezóny nám však stále zostáva dosť pretekov a máme pred sebou ešte veľa práce. Musíme naďalej tlačiť na pílu, ale určite sme pokročili,“ povedal dnes už 21-násobný držiteľ pole position.

Vyzerá to, akoby Ferrari išlo na ruku Leclercovi. Šéf stajne Frédéric Vasseur však ubezpečil verejnosť, že vylepšená podlaha mala za úlohu pomôcť obom pilotom. Ak viac pomohla jednému, ide o neúmyselný vedľajší efekt zmien. „S novou podlahou môžeme hľadať zlepšenia, kompromisy a dobré riešenia pre obe polovice garáže,“ ubezpečil francúzsky manažér.

„Bavíme sa tu o stotinkách sekundy. So starým balíkom sa Charles dostal v Spa na pole position a po tomto víkende sa rozdiely medzi oboma jazdcami dali počítať na stotiny. Nie je to tak, že by sme kompletne zmenili náš prístup, niekedy urobí chybu jazdec, inokedy nenájdeme ideálne nastavenie, ale zvlášť v kvalifikácii je to boj o jednu desatinu sekundy,“ povedal Vasseur.

Súvisiace články