logo F1online.sk

S Red Bullom či bez neho, stratégia Renaultu sa nezmení

Cyril Abiteboul
© Renault Sport
Milan Kubala
Milan Kubala8. 10. 2020

Renault po sezóne 2020 príde o posledného odberateľa jeho pohonných jednotiek, keďže McLaren sa vracia k Mercedesu. Renault, resp. od budúceho roka Alpine, mal byť jediný tím s francúzskymi agregátmi, no to sa môže po odchode Hondy zmeniť. Továreň vo Viry bude možno dodávať motory Red Bullu aj AlphaTauri.

Budúcnosť Renaultu vo Formule 1 odchod McLarenu neohrozilo, namiesto toho sa tím pod vedením Cyrila Abiteboula rozhodol upraviť svoju stratégiu tak, aby stredobodom bol iba Renault a jeho snaha v roku 2022 zabojovať aj o víťazstvá.

Keďže Red Bull ale nemá zabezpečené dodávky motora, FIA môže Renault “prinútiť”, aby červeným býkom pomohol, ak sa obe strany nedohodnú vopred. To môže narušiť upravenú stratégiu tímu. O svoju technológiu sa bude musieť deliť s ďalšími dvoma tímami a rovnako posilniť výrobné kapacity.

Podľa Cyrila Abiteboula, ktorého sa na situáciu spýtal motorsport.com, úmysel Alpine koncentrovať sa na seba nebude ohrozený. “Žiadna tretia strana nebude mať vplyv na našu stratégiu. Naša stratégia je jasná, my sme tu pre náš továrenský tím a sme továrenským tímom preto, že byť dodávateľom motorov má veľmi málo výhod.”

“Bisnis plán postavený na tom, že budete dodávať motory, vo Formule 1 nefunguje. Novinky ohľadom Hondy sú toho možno dôkazom. My sami sme na to prišli, keď sme sa v roku 2014 rozhodli vrátiť ako plnohodnotný tím. Možnože Honda stála pred rovnakou otázkou, no rozhodnutie bolo iné,” špekuluje šéf úseku Alpine, no následne sa vrátil do reality: “Plány, ktoré máme s týmto tímom, sú hlavne okolo značky Alpine a nič to nezmení.”

“Ak budeme mať isté povinnosti, tak sa podriadime, ale všetko naše úsilie a všetko, čo budeme robiť, sa bude točiť okolo tohto strategického cieľa: dostať sa do pozície vyhrávať preteky, aby z toho profitovala a na základe toho sa budovala značka Alpine,” pokračuje 42-ročný Francúz.

Tým načrtol, že v prípade obnovenia spolupráce medzi Renaultom a Red Bullom by záujmy červených býkov boli odsunuté na druhú koľaj. Továrenský tím bude všetko optimalizovať s cieľom čo najviac zvýšiť svoj výkon nehľadiac na potreby zákazníckych tímov.

“Myslím, že ďalším riešením by bolo nájsť niekoho, kto by získal duševné vlastníctvo od Hondy. Určite už takéto nápady visia vo vzduchu. Jedno je ale úplne jasné; nikto, kto by teraz začínal od nuly, by v roku 2022 nebol pripravený,” pripomenul Abiteboul.