logo F1online.skF1online.sk

Tost má obavy o jazdcov, spoľahlivosť považuje za kľúčovú

Daniil Kvjat
© Alpha Tauri Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala22. 5. 2020

Niekoľkomesačná prestávka nikomu v paddocku nepridá na pohode. Tímy sa budú musieť znovu dostať do tempa, a to veľmi svižne, keďže preteky začnú odsýpať v menej ako dvojtýždňových intervaloch. Franz Tost, šéf tímu Alpha Tauri, preto očakáva, že sa autá počas prvých rakúskych tréningov takmer nezastavia.

Dostať sa do tempa bude dôležité nielen pre pilotov, ale aj pre mechanikov. Ak sa cez víkend niečo pokazí, expresná oprava bude kľúčová. “Bude to veľká výzva. Chcel som, aby sme autá úplne rozobrali a potom celé postavili, ako keby sme to robili prvýkrát,” prezradil niečo viac o príprave mechanikov Franz Tost, ktorého vypovedala stránka F1.com. “Okrem toho máme pred sebou aj tréningy pitstopov. Tiež mám obavy o jazdcov, ktorí nesedeli v autách už poriadne dlho.”

“Veľmi dôležitá bude spoľahlivosť áut, aby sme mohli vyraziť na trať a nemali problémy. Potrebujeme totiž zajazdiť toľko kôl, koľko len bude možné. Takúto stratégiu podľa mňa zvolia všetky tímy. Počas prvého tréningu v Rakúsku uvidíte na trati plno áut, piloti nebudú čakať v boxoch, kým sa zlepší grip alebo podmienky. Všetci potrebujú získať späť cit pre rýchlosť, brzdenie, nájazdy do zákrut a podobne,” zdôraznil 64-ročný Rakúšan.

Sezóna 2021 bude mimoriadne krátka a počas pandémie boli továrne zatvorené. Preto monoposty, ktoré vyrazia na trať v Rakúsku, sa nebudú veľmi líšiť od tých, ktoré sme mali vidieť v Austrálii. Vývoj áut sa bude môcť začať, no Tost si nemyslí, že by bolo rozumné sa do toho vrhnúť s klapkami na očiach.

“Chceme pripraviť aj niekoľko noviniek, ale najskôr potrebujeme vedieť, či sa bude pretekať alebo nie,” konštatuje Tost. “Nechceme začať produkovať nové diely, ak potom nebudeme jazdiť. Po finančnej stránke totiž musíme šetriť, kde sa len dá.”

“Starosti mi robí aj budúca sezóna. Aj keď si do roku 2021 budeme môcť preniesť viac-menej kompletné tohtoročné auto, tak budúci rok budeme musieť navrhnúť a vyrobiť úplne nový monopost pre ročník 2022. Stále neviem, či to po finančnej stránke utiahneme. Taký veľký projekt stojí kopu peňazí. Uvidíme,” doplnil.

Súvisiace články

Diskusia