logo F1online.sk

Haas nemieni Ferrari vykopnúť: Bez nich by sme tu neboli

Haas
© Twitter/Haas
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík24. 9. 2020

Problémy s Ferrari novou pohonnou jednotkou tvrdo zasiahli aj jeho zákazníkov, Alfu Romeo a Haas. Oba tímy majú momentálne v súčte len päť bodov. Nezdá sa však, že by sa v Maranelle museli obávať straty niektorého zo svojich odoberateľov.

Tím Haas si za tie roky spoluprácu s Ferrari viackrát pochvaľoval. Sám Günther Steiner niekoľkokrát vyhlásil, že ich kontrakt so Scuderiou je veľmi výhodný. To samozrejme neznamená, že by sa jedného dňa nemohla táto spolupráca skončiť. Ak by to však Haas naozaj urobiť chcel, musel by zároveň vyriešiť celý rad problémov s tým spojených.

„Náš kontrakt s Ferrari je stále platný a nie je potrebné v tomto roku podpísať nový. Platiť bude až do konca budúceho roka. Takže ešte stále máme veľa času,“ povedal šéf tímu Günther Steiner.

Americký tím beztak nemá veľa možností. Mercedes v budúcom roku rozšíri okruh zákazníkov o McLaren, Honda úzko kooperuje s tímami Red Bullu a ešte vlastne ani nevieme, či Japonci zostanú v športe aj po roku 2021. Poslednou inštanciou je tak Renault, ktorý bude od budúcej sezóny bez zákazníka. Temperamentný Tirolčan však napriek lepšej výkonnosti motorov francúzskej automobilky vylúčil aj túto možnosť. Gene Haas i jeho tím zostávajú lojálni Ferrari.

„Veľmi nám pomohli dostať sa sem a odviedli dobrú prácu. Teraz majú trochu ťažkosti, ako všetci vidíme. Myslím a verím, že to bude len krátkodobý problém, dostanú sa z toho tak, ako sa z toho dostali už predtým,“ vyhlásil Steiner.

„Skočiť na prvú dostupnú alternatívu, keď čelíte prekážke, by bolo neetické, pretože nebyť Ferrari, neboli by sme tu ani my,“ hovorí Steiner. Zvážiť pritom treba aj množstvo ďalších faktorov. Americký tím nemá peniaze nazvyš a zmena dodávateľa by znamenala nutnosť prekopať prístup ku konštrukcii monopostu. Na druhú stranu, pre rok 2022 beztak treba postaviť úplne nový. Problém by to však bol aj po logistickej stránke, keďže Haas má tri základne, v USA, Británii a Taliansku.

„Bolo by to veľmi náročné, keďže časť našej infraštruktúry sa nachádza v Taliansku. Museli by sme všetko presťahovať do Anglicka, čo nebude zadarmo. Najlepším riešením je tak naďalej spolupracovať s Ferrari a nenechať sa rozptyľovať,“ povedal Steiner.