logo F1online.sk

AlphaTauri tohtoročný monopost Red Bullu v budúcej sezóne nenasadí: Máme svoje hranice

Júki Cunoda, AlphaTauri zozadu s červenými svetlami
© Getty Images/RB Content Pool
Tomáš Masár
Tomáš Masár5. 10. 2023

V kuloároch sa už dlhšie vedú dohady, že AlphaTauri, sesterský tím celku z Milton Keynes, sa pre neuspokojivé výkony rozhodne v budúcej sezóne „na hulváta“, doslova a dopísmena odkopírovať tohtoročný, mimoriadne dominantný stroj Red Bullu. Vedenie stajne sa však, počnúc technickým riaditeľom Jodym Eggintonom, voči takýmto nekalým praktikám ostro vyhradzuje a tvrdí, že spolupráca s rakúskym zoskupením bude prebiehať v podstate rovnako ako pominulé roky.

Zatiaľ čo Red Bull je v aktuálnom ročníku na výslní a pripisuje si jedno víťazstvo za druhým, AlphaTauri okupuje poslednú priečku v šampionáte. Vedenie „červených býkov“ sa preto rozhodlo zintenzívniť spoluprácu, čo bude mať za následok, že časť zamestnancov tímu z Faenzy bude po novom pracovať na diaľku z Milton Keynes – lenže to je tak viac-menej všetko.

Špekulácie niektorých, povedzme že bulvárnejších médií, o tom, že má AlphaTauri v pláne nasadiť v nadchádzajúcej sezóne tohtoročný monopost Red Bullu RB19, však vedenie talianskej stajne vehementne popiera a tvrdí, že jestvujú hranice, za ktoré ochotné zájsť nie je.

Technický riaditeľ tímu Jody Egginton síce pripúšťa, že spolupráca Red Bullu a AlphaTauri sa v nasledujúcom roku o čosi zintenzívni, no dodáva, že z dlhodobého hľadiska nepôjde o nič výnimočné.

„V porovnaní s týmto rokom budeme spolupracovať o niečo viac,“ vyslovil sa Egginton. „V porovnaní s niekoľkými predchádzajúcimi rokmi však pravdepodobne približne rovnako. V poslednom období sa stala táto téma o niečo viac verejnou a my sme povzbudzovaní, aby sme zvážili všetko a preskúmali každú jednu možnosť. Existujú ale veci, za hranicu ktorých ísť nemôžeme.“

„V rokoch 2020 a 2021, keď bolo auto konkurencieschopné, sa o takýchto veciach v podstate nehovorilo. Vzali sme si od Red Bullu niekoľko dielov, čo nám pomohlo, ale nie do takej miery, že by sme sa mali kvôli tomu podrobiť kontrole. Je však dobré vedieť, že chalani v centrále nám kryjú chrbát a povzbudzujú oba tímy, aby zo spolupráce vyťažili maximum, samozrejme v rámci pravidiel.“

Egginton zároveň poznamenal, že to, či bude AlphaTauri v nadchádzajúcom ročníku odoberať nové, alebo rok staré diely, je nateraz nejasné. Isté je len to, že sa tím z Faenzy nevydá cestou kopírovania, veď koniec-koncov už vyvíja nový, vlastný a v porovnaní s Red Bullom diametrálne odlišný podvozok.

„Náš aerodynamický koncept sa vo svojej podstate, hoci nemáme zrovna najrýchlejšie auto na štartovom rošte, od iných nijako výrazne nelíši. Vieme, ktorou cestou sa chceme vydať. Podvozok bude výrazne odlišný [od toho, akým disponuje Red Bull a akým doposiaľ disponovalo samotné AlphaTauri, pozn. red.]. Čo sa týka zmeny koncepcie, vieme, ktorou cestou treba ísť. Sme primerane zladení s tým, akou cestou sa uberajú aj ostatné tímy – len musíme byť pri dosahovaní cieľov úspešnejší,“ zakončil Egginton.

Súvisiace články