logo F1online.sk

Čou: Patríme na desiate až pätnáste miesto

Kuan-jü Čou
© XPB/Sauber Media Hub
Tomáš Masár
Tomáš Masár27. 9. 2023

Jazdcov Alfy Romeo sme v japonskej Suzuke ledva zaregistrovali na trati. Obaja utrpeli poškodenia, na ktoré vo väčšej či menšej miere napokon doplatili. Zatiaľ čo Valtteri Bottas preteky nedokončil, Kuan-jü Čou preťal šachovnicovú vlajku na – vzhľadom na okolnosti – solídnom trinástom mieste. V popretekových rozhovoroch bol so svojím výkonom spokojný a uviedol, že nebyť pošramoteného predného krídla, finišoval by možno vyššie, no na lepšie, ako desiate miesto, tím z Hinwilu momentálne vraj i tak nemá.

Číňan mal v Suzuke dávku smoly. Doplatil totiž na zatúlané karbónové úlomky, ktoré do určitej miery poškodili predné krídlo monopostu C43. Nebyť tohto obmedzenia, pretekové tempo rodáka zo Šanghaja by bolo zrejme o kúštik lepšie. Ktovie.

Napriek tomu môže byť Čou s celkovým trinástym miestom relatívne spokojný. Síce zas a znova nebodoval, no vzhľadom na aktuálnu formu Alfy Romeo by bolo umiestnenie v najlepšej desiatke takpovediac malým zázrakom, a to aj za prispenia všetkých priaznivých okolností. Vzhľadom na to, že Čou v nedeľu jazdil s poškodeným predným krídlom na viac, ako trinástu priečku, snáď ani pomýšľať nemohol. A je si toho dobre vedomý.

„Mal som veľmi dobrý štart, ale akonáhle som sa začal predierať dopredu, uvidel som pred sebou tri alebo štyri autá, ktoré sa navzájom dotkli, následkom čoho odletel z jedného monopostu [auta Valtteriho Bottasa] masívny karbónový kus, ktorý narazil do môjho predného krídla,“ uviedol Čou.

„Musel som preto trochu zvoľniť a predísť tomu, aby som auto nezničil hneď v prvom kole pretekov, keďže by tak boli [moje] preteky následne ohrozené. Následne už bolo tempo viac-menej v poriadku. Boli sme rýchlejší ako AlphaTauri, a to aj napriek tomu, že tento víkend zdá sa prišli s vylepšeniami, vďaka ktorým boli rýchlejší.“

Na otázku, čo si sľubuje od pretekov v Katare, Čou odvetil: „Na každej trati si počíname inak. Navyše, v Japonsku som v kvalifikácii urobil chybu, keď som vyšiel na obrubník a následne sa dostal do premávky, čo ovplyvnilo celý náš víkend. Čo sa týka nášho pretekového tempa, vo všeobecnosti sme na tom o čosi horšie, ako by sme mali byť. Bojujeme akurát tak o desiate až pätnáste miesto,“ nalial si čistého vína 24-ročný pretekár, ktorého tímový kolega Valtteri Bottas odstúpil už v prvom kole pretekov po tom, čo najprv obdržal tzv. „sendvič“ od Ocona s Albonom, aby bol onedlho nato nadobro vyradený Loganom Sargeantom.

„Boli to krátke preteky plné udalostí,“ vyslovil sa 34-ročný Fín. „Domnievam sa, že som zaznamenal skvelý štart, a to navyše mimo ideálnej stopy. Následne som sa v nájazde do prvej zákruty ocitol medzi dvoma autami [Oconom a Albonom, pozn. red.], pričom sa auto na pravej strane začalo tlačiť doľava, kde nebol dostatok miesta, čo malo za dôsledok, že došlo ku kolízii a dostal som defekt na pravej prednej pneumatike,“ čo by sa samozrejme ešte dalo rozchodiť, nebyť premotivovaného Logana Sargeanta.

„Po incidente so Sargeantom som sa snažil pokračovať, ale došlo k príliš veľkému poškodeniu. Auto bolo nepojazdné. Došlo k poškodeniu odpruženia a rovnako tak malo auto dieru aj v bočnici, čiže sa s ním jazdiť jednoducho nedalo. Išlo o smolný moment [stret so Sargeantom, pozn. red.]. Ja som sa ho len pokúsil predbehnúť z vonkajšej strany, on však zrejme prebrzdil a dopadlo to tak, že ma vytlačil mimo trať,“ dodal Bottas.

Súvisiace články