Leclerc si myslel, že rýchlosť Alfy Romeo musí byť chyba
Stavila Alfa Romeo všetko na maďarskú kartu? Nejedného prekvapilo, keď sa tím rozhodol nasadiť čerstvé komponenty pohonnej jednotky práve v Maďarsku. Na tomto okruhu predsa nerozhoduje motor a keď nasadíte nejaký opotrebovanejší, nemusí byť nevýhoda rozhodujúca. Švajčiarsky tím však zrejme vedel, čo robí, a pokúsil sa maximalizovať každý aspekt.
Nie, nové motory nepriniesli Alfe Romeo piate a siedme miesto na štarte Veľkej ceny Maďarska. Mohli však priniesť pol desatiny alebo jednu desatinu a tím to chcel využiť. V Spa a v Monze totiž bude monopost C43 tápať, takže tá desatinka mu príliš nepomôže.
Maďarsko však malo tomuto tímu dokonalo sedieť a v Alfe Romeo zrejme chceli využiť každú drobnosť, ktorú mali k dispozícii. Nakoniec sa to vyplatilo a čínsky pretekár Kuan-jü Čou bol v sobotu najrýchlejším pilotom s motorom Ferrari, keď prekonal aj známeho kvalifikačného špecialistu Charlesa Leclerca.
„Každý víkend sa dočkáme nejakých prekvapení,“ povedal monacký pretekár po sobote. „Nečakal som Alfu Romeo pred sebou na štarte nedeľných pretekov. Neviem, uvidíme, ako si budú počínať.“
„Boli veľmi rýchli. Keď mi v piatok tím ukázal dáta a výsledky simulácií, vyzerala Alfa Romeo veľmi dobre. Hovoril som si, že na týchto číslach mi niečo nesedí a možno sa niekde stala chyba. Dnes ma však vyviedli z omylu a ukázalo sa, že predpoklady tímu boli správne.“
„Ako som už povedal, čaká nás veľa práce. Pre mňa je to veľmi ťažké pochopiť. Nepozeral som sa, ale myslím, že na tento víkend nepriviezli žiadne vylepšenia. Je však pravda, že poradie z víkendu na víkend osciluje. Jeden víkend sa niektorý tím trápi, ale na ďalšom už má poriadnu rýchlosť, takže je ťažké sa v tom zorientovať,“ dodal Leclerc.
Monačan mal pravdu, Alfa Romeo na toto podujatie skutočne nepriviezla žiadne vylepšenia. Tím je pri nasadzovaní noviniek skromnejší, čo je očividne odraz menšieho rozpočtu. Upgrady nasadili inžinieri v Silverstone a išlo o jeden z prvých väčších balíkov v tejto sezóne, čo tímu zrejme pomohlo, ale hlavným činiteľom zostal charakter okruhu v Maďarsku, ktorý monopostu C43 náramne vyhovuje.