logo F1online.sk

Brawn chce po Monze opäť presadiť obrátený rošt

Lewis Hamilton pred Valtterim Bottasom
© Mercedes
Ladislav Király
Ladislav Király7. 9. 2020

Veľká cena Talianska v Monze ponúkla doslova neuveriteľné divadlo. Udialo sa viacero zaujímavých vecí a na pódium sa napokon dostali Pierre Gasly, Carlos Sainz a Lance Stroll. Okamih reštartu Rossovi Brawnovi opäť raz pripomenul obrátený štartový rošt a k tejto myšlienke by sa rád vrátil.

Pred začiatkom tohto ročníka sa o takejto alternatíve hovorilo pomerne intenzívne, ale niektoré tímy ju stopli. Pritom ak by z prvých priečok štartovali najslabší jazdci a z posledných naopak tí najlepší, mohlo by to byť poriadne vzrušujúce. A ako osvieženie by sa takáto 100-kilometrová sobotňajšia „kvalifikácia“ v niekoľkých prípadoch v sezóne pravdepodobne hodila.

„Keď sme uvažovali o tohtoročnom otestovaní takéhoto formátu, tak práve Monza patrila medzi kandidátov na šprint z obráteného štartového roštu,“ potvrdil Ross Brawn vo svojom tradičnom stĺpčeku. „Bohužiaľ sa nám to nepodarilo presadiť, ale na tento koncept si chceme spolu s FIA v najbližších mesiacoch ešte posvietiť a s tímami to pred budúcim rokom opäť prebrať.“

„Sme presvedčení o tom, že včerajšie preteky ukázali, aké vzrušenie dokáže premiešaný rošt ponúknuť a keďže ostanú budúcoročné autá rovnaké, ako tohtoročné, našim fanúšikom by sme mohli ponúknuť podobnú drámu, ako tento víkend v Monze.“

Preteky okrem toho ukázali, že ak Mercedesy nediktujú tempo a ostatným sa nevedia okamžite vzdialiť, nemusia byť až také silné. Hlavne Valtteri Bottas mal tentoraz dosť veľké problémy a uviazol za pomalšími jazdcami. Brawn v tejto súvislosti pripomenul, že ak by strieborní (alebo aktuálne čierni) štartovali zozadu, svoje autá by museli nastavovať inak.

„Mercedes ich dnes nastavuje tak, aby dosiahli najrýchlejšie kolo a potom preteky na čele kontrolovali. Ak by vedeli, že budú musieť predbiehať, museli by svoj prístup zmeniť. Nové formáty budeme naďalej preverovať s cieľom zlepšenia šou, ale vždy budeme myslieť aj na zachovanie DNA Formuly 1. Podľa mňa však bolo fascinujúce sledovať, že Mercedes, ktorý má lepšiu aerodynamiku ako jeho súperi, mal s predbiehaním také problémy.“

„Mohli ste vidieť, že výkony Lewisa Hamiltona i Valtteriho Bottasa boli kompromitované pozíciou v hĺbke balíka. Bolo úchvatné sledovať, ako sa také dominantné auto v premávke trápi. Práve preto si myslíme, že nová generácia revolučných áut, ktoré do Formuly 1 prídu v roku 2022, bude pre zabezpečenie vyrovnaného pretekania sa omnoho lepšia,“ dodal Ross Brawn.

Súvisiace články