Ako Hülkenberg takmer skončil v Mercedese a neskôr v Red Bulle?


Dnes už môžeme povedať, že Nico Hülkenberg nie je známy pre svoju ohromnú šnúru bez pódiového umiestnenia, ale predovšetkým pre svoju nezlomnú vôľu túto sériu zlomiť. Kariéra nemeckého pretekára je jeden veľký príbeh o tom, čo by bolo, keby… Párkrát mal skutočne blízko do top tímu, ale nikdy sa doň nedostal. Hulk však ešte vo Formule 1 nepovedal posledné slovo a my sme veľmi zvedaví, čo z jeho strany ešte uvidíme.
Muž známy ohromným talentom, ale tiež chybami v kľúčových okamihoch. Dodnes sa spomína na jeho výkon na Veľkej cene Brazílie v roku 2012, ktorú pokojne mohol vyhrať. Hülkenberg sa celú kariéru pretláča s osudom a bohmi motoršportu, brilantné výkony strieda so zbytočnými chybami a párkrát mu to nevyšlo ani na jazdeckom trhu.
Mercedes ho takmer zamestnal hneď dvakrát. Prvýkrát ešte v roku 2013, keď vtedajší šéfovia okolo Rossa Brawna nevedeli s istotou, ako sa rozhodne Lewis Hamilton. Druhýkrát oňho mali záujem po nečakanom ohlásení konca kariéry Nica Rosberga.
„Keď som bol v Mercedese, takmer sme ho angažovali, pretože sme nevedeli, ako to vyzerá s Lewisom na rok 2013. Ťažko sa nám s ním doťahovala dohoda a Nico čakal, ako sa rozhodneme. Počas týchto diskusií sa správal veľmi vyspelo,“ spomína Brawn pre F1.com.
„Snažil som sa mu dať čo najtransparentnejšie najavo, aká je situácia. Mal šancu, že sa dostane do Mercedesu, ale záviselo to od Lewisovho rozhodnutia. Keď s nami Lewis podpísal zmluvu, dokázali sme Nicovi vysvetliť, že rokovania nebudú pokračovať,“ hovorí bývalý šéf Mercedesu a Ferrari.
„Na spoluprácu s Nicom som sa v skutočnosti tešil, pretože podľa mňa je to skvelý jazdec. Je veľmi vyspelý a vyrovnaný. Mal skvelú kariéru a je takmer neuveriteľné, že až v Silverstone sa po takom čase a toľkých výborných výkonoch dočkal prvého pódia. Mal som z toho radosť obzvlášť preto, že ho pomerne dobre poznám,“ dodal Brawn.
Na Hulka sa mohlo šťastie znovu usmiať v roku 2020. Vtedy sledoval Formulu 1 z pohodlia obývačky, pretože mu v roku 2019 skončila zmluva s Renaultom a na rok 2020 ho nikto nepodpísal. Red Bull v tom čase riešil – a dodnes rieši – problémy v druhom kokpite a hľadal skúseného pilota. Už vtedy sa špekulovalo o Hülkenbergovi a Helmut Marko potvrdil, že skutočne o ňom uvažovali.
„Diskutovali sme o ňom, ale potom Pérez vyhral preteky v Bahrajne. Presne v tom čase sme sa rozhodovali a táto skutočnosť priklonila misky váh na jeho stranu,“ spomínal Marko pre nemeckú Sky.
Ten v ďalšom rozhovore pre rakúske OE24 dokonca naznačil, že keby sa mohol vrátiť, pravdepodobne by sa rozhodol inak. „Po vojne je každý generál. Checo vtedy vyhral, kým Hülkenberg zahadzoval preteky. Dnes jazdí lepšie. Čím je starší, tým menej chýb robí. Z tohto dôvodu získal kontrakt od Audi,“ skonštatoval Marko.
S týmito slovami bol konfrontovaný aj samotný Hulk. Skúseného harcovníka ako on však predstava teoretickej šance v Red Bulle príliš nerozhodila, najmä keď mu dvakrát tesne ušlo miesto v Mercedese. „Nikdy som na to nemyslel. Viete, ja nie som rojko. Iste, moja kariéra by vyzerala inak, ale to sa nestalo,“ pokrčil plecami Nico.
„Párkrát mi to podobným spôsobom tesne uniklo, ale v konečnom dôsledku na tom nezáleží. Na keby sa nehrá. Záleží len na tom, čo sa skutočne stalo,“ dodal Hülkenberg.







