logo F1online.sk

Wolff: Prehra pre Mercedes, víťazstvo pre Formulu 1

Toto Wolff
© Mercedes
Ladislav Király
Ladislav Király7. 9. 2020

Toto Wolff po Veľkej cene Talianska nebol spokojný. Valtteri Bottas prešiel cieľom piaty, Lewis Hamilton siedmy, pričom disponovali jasne najrýchlejším autom súčasnej „efjednotky“. Udiali sa však veci, ktoré im v tom zabránili.

“Prehra pre Mercedes, ale víťazstvo pre Formulu 1,“ skonštatoval športový šéf Mercedesu pre oficiálny kanál Formuly 1. „Podľa mňa bolo veľmi osviežujúce vidieť takéto pódium a tých mladíkov, ktorí na čele bojovali. Pozrel som sa na pódium a bolo to skvelé. Všetci si to zaslúžili, pretože ich tímy urobili správne rozhodnutia, jazdili veľmi dobre a boj o víťazstvo bol ozaj dobrý. Vidieť ich tam hore je pre šport ako taký veľmi dobrá správa.“

„Celé to pódium bolo fantastické. Lanca veľmi dobre poznám a toto si ozaj zaslúžil. Je to jeho druhé pódium a v Monze už inak raz bol v prvom rade, takže tento okruh mu zjavne vyhovuje. Gratulujem aj ostatným chlapcom, pričom AlphaTauri tu ešte pod hlavičkou Toro Rosso už zvíťazila. Takisto sa teda zdá, že sa im na tomto mieste darí. Pre McLaren to boli takisto fantastické preteky a čo dodať k tomu, že tam boli tieto tri tímy? Asi len to, že je to zaslúžené.“

Vo zvyšnej časti rozhovoru sa Wolff venoval trestu pre Lewisa Hamiltona. Ten bol na jednej strane zaslúžený, pretože Angličan vstúpil do boxov vtedy, keď tak nemal spraviť, no asi by tak na jeho mieste spravil takmer každý. Signál značiaci uzatvorenie pitlane totiž nebol dosť jasný.

„Bola to veľmi čudná sekvencia udalostí,“ hovoril ďalej Wolff. „Na pravej strane bolo odparkované auto (Magnussen, pozn. red.) a mávala tam žltá vlajka. Približne o desať sekúnd neskôr už bolo na trať poslané safety car, čo je pri takýchto okolnostiach veľmi nezvyčajné. Zvyčajne totiž bezpečnostné auto prichádza na trať vtedy, keď je niektorý monopost v niektorej zo zákrut rozbitý na tisíc lego-kúskov, ale nič také sa nedialo. Ľahko ho mohli potlačiť späť, prípadne v takýchto situáciách zvykneme vidieť virtuálne safety car.“

„Takže bolo na trať poslané safety car, aj keď neviem prečo, ale to nie je všetko. Súčasne bola zatvorená boxová ulička. My ako tím sme nevedeli, že pitlane je zatvorená – všetci sme sa koncentrovali na zastávku, posielali sme tam mechanikov, inžinieri sa z boxového múra otáčali smerom k boxom. Až jeden z našich inžinierov doma v našej továrni si v tej chvíli na štvrtej strane komunikačného systému FIA všimol, že boxová ulička je zatvorená…“

Wolff má v tejto súvislosti viacero otáznikov: „My sme od nás žiadne oranžové krížiky hovoriace o tom, že do boxov nemôžeme vstúpiť, nevideli. Nebolo tam žiadne červené svetlo, ktoré by sme mohli vidieť, takže celkovo by som to označil za veľkú smolu. A Lewis? No vezmite si tie znaky, ten žltý alebo oranžový kríž, ktorý nebliká… vy ako jazdec vidíte len odstavené auto po pravej strane a idete do boxov. No nemôžete to vidieť.“

„Všeobecne si myslím, že tieto vtipné krížiky na vonkajšej strane by v prvom rade mali byť červené a asi by mali aj blikať, pretože jazdec je už plne koncentrovaný na zastávku v boxoch. No a na vstup do boxovej uličky, tak, ako sme to mali celých tých 50 rokov, jednoducho dajte to červené svetlo, ktoré je jednoducho červené. Jazdec tam príde a uvidí, že je červená, tak tam nepôjde. Prečo by sme to mali komplikovať, keď to môže byť jednoduché?“ dodal Toto Wolff.