logo F1online.sk

Novinky Mercedesu sa o rozdiel nepostarali. V Maďarsku to bude o inom, tvrdí Allison

George Russell
© Twitter/Mercedes
Tomáš Masár
Tomáš Masár13. 7. 2023

Mercedes sa na Veľkej cene Veľkej Británie predstavil s novým upraveným predným krídlom, vďaka ktorému si mal o nejakú tú desatinku výkonnostne polepšiť. K ničomu takému však nedošlo. Čo sa stalo? Azda vylepšenia „strieborných šípov“ nefungujú? Nie, všetkému je tak, ako má. Technický riaditeľ tímu James Allison vysvetľuje, že modifikované krídlo prinesie nejaký čas k dobru – no nie na vysokorýchlostných okruhoch, akým bol aj minulotýždňový Silverstone.

Upravené krídlo by malo Mercedesu pomôcť zlepšiť sa predovšetkým na – laicky povedané – pomalých okruhoch, respektíve tratiach, kde sú v hojnom počte zastúpené zákruty, ktorými prechádzate nízkou rýchlosťou.

Takýmto okruhom je aj maďarský Hungaroring, kde sa šampionát Formuly 1 presunie už o týždeň. Ďalšími pomalšími pretekmi, ktoré nás ešte čakajú a stoja za zmienku, sú dozaista Singapur, Mexiko, Brazília či také Abú Zabí. Vďaka vylepšenému prednému krídlu sa v Mercedese nádejajú, že budú na všetkých týchto tratiach pomerne konkurencieschopní.

„Nové krídlo je samozrejme navrhnuté tak, aby sme boli rýchlejší, ale špecifikom tohto nového predného krídla, z ktorého sme nadšení, je, že by malo zlepšiť balans auta a jeho výkon v pomalých zákrutách,“ vysvetlil James Allison.

„Silverstone je známy pre mnohé veci, no nie zrovna pre pomalé zákruty. V jeho pomalších častiach sme sa však javili byť konkurencieschopní, čo je pre nás akousi útechou. Nové predné krídlo tak splnilo svoj účel.“

„Domnievam sa, že skutočný potenciál nového predného krídla sa ukáže až v Maďarsku, keďže je to trať pozostávajúca takmer výlučne z pomalších sekcií. Prvé náznaky sú sľubné, zdá sa, že nové predné krídlo robí presne to, čo sme od neho očakávali. Dúfajme, že sa o väčší rozdiel postará na tratiach, ktoré majú viacero pomalých zákrut.“

Mercedes s vylepšeniami samozrejme nekončí. Po prednom krídle sa zameria aj na ďalšie časti svojho auta, pretože, nalejme si čistého vína, zlepšovať je toho viac než dosť. Výhodou je, že tohtoročný a budúcoročný monopost sa budú líšiť len kozmeticky.

„Na týchto autách je stále čo vyvíjať,“ poznamenal 55-ročný Brit. „Všetky tímy budú, samozrejme, upriamovať svoju pozornosť na budúci rok, a preto budeme všetci pri vývoji súčasných áut tak trochu limitovaní. Zároveň však platí, že niektoré naše vylepšenia a rovnako tak určité vylepšenia našich súperov sa budú dať uplatniť aj na budúcoročnom aute.“

„Som preto toho názoru, že sa nejedná o plytvanie peniazmi. Vyzerá to tak, že vylepšenia, do ktorých investujete teraz, zúročíte aj o rok,“ dodal Allison.

Súvisiace články