logo F1online.skF1online.sk

Allison: V Mercedese panujú veľmi podobné pocity ako pred rokom 2014

James Allison
© Twitter/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala23. 5. 2024

Sezóna 2026 je z fanúšikovského pohľadu stále ďaleko, ale pre motorové oddelenia tímov príde veľmi skoro. Niektoré si určite budú želať, aby mali k dispozícii viac času. To však zrejme nebude platiť o Mercedese, v ktorom vraj cítiť podobne optimistickú náladu ako pred prelomovým ročníkom 2014.

Nástup modernej turboéry znamenal veľký zlom v rozložení síl. Mercedes vďaka suverénne najlepšej pohonnej jednotke ovládol Formulu 1 na zvyšok desaťročia. Niečo podobné by sa mohlo stať opäť, naznačuje technický riaditeľ strieborných šípov.

“Pred rokom 2014 som ešte nebol súčasťou tímu, keď sa rodila nová generácia pohonných jednotiek a veľmi intenzívne sa na nich pracovalo,” poznamenal James Allison, ktorý v tom čase pracoval vo Ferrari, no neskôr sa rozhodol vrátiť späť do Anglicka.

A hoci vtedy v Mercedese nebol, v tíme je stále veľa ľudí, ktorí si na toto obdobie spomínajú. “Tí, ktorí v tíme boli, mi hovoria, že to v nich vyvoláva veľmi podobné pocity. V HPP (motorová divízia Mercedesu, pozn. red.) prebieha masívna ofenzíva v snahe dosiahnuť úspech, pretože on nastaví kurz všetkým, ktorí budú mať v ďalších sezónach to šťastie jazdiť s ním v útrobách svojho monopostu.”

“My máme to šťastie, že budeme ťažiť zo všetkých dobrých investícií, ktoré robia aj v našom mene,” hovorí Allison, ktorého tím bude využívať pohonné jednotky z Brixworthu spolu so zákazníckymi tímami McLarenom a Williamsom.

Toto Wolff v Imole vyhlásil, že sa nevie dočkať roku 2026, keď všetci spoznáme reálne výsledky vývoja. Dovtedy budeme poznať len ambície jednotlivých tímov; Aston Martin chce s Hondou spraviť rovnakú dieru do sveta ako Mercedes v roku 2014 a Red Bull v roku 2021; Red Bull a Audi zas ubezpečujú, že všetko ide podľa plánu.

A hoci pohonná jednotka bude veľmi dôležitá, nebude mať výsostné postavenie. Obrovské zmeny čakajú aj šasi a aerodynamiku. Mercedes sa bude musieť vyhrabať z priepasti prísavného efektu a obrátiť loď. V ideálnom prípade by mu v tom pomohol Adrian Newey.

Dokáže si však súčasný technický riaditeľ James Allison predstaviť spoluprácu s Neweym? “To je dosť hypotetická otázka, ale nevidím dôvod, prečo nie. Museli by sme si dosť jasne vymedziť, kto bude robiť čo. Myslím si však, že všetky tímy, ktoré na trhu sledujú Adriana, by si kládli rovnakú otázku, ako do tímu integrovať takého chlapíka, aby ste z neho dostali čo najviac.”

Súvisiace články

Diskusia